İşitme engelli gençlere uygulanan yapı bilgisi dersinin öğretim sürecinin incelenmesi: Eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Engelliler Entegre Yüksekokulu'nda (EEYO) işitme kayıplı bireylerin birçoğu mesleki eğitime geçişte yeni konu ve kavramlar, okuma, anlama, yazma ve iletişim gibi pek çok sorunla karşılaşmaktadırlar. Bu nedenle ister ortaokul isterse yüksekokul düzeyinde olsun mesleki eğitim için işitme kayıplı bireylere de düzeylerine ve ihtiyaçlarına uygun öğretim programı hazırlanması gereklidir. Bu araştırmanın amacı, işitme kayıplı bireylere EEYO'nda `Yapı Ressamlığı` programı mesleki alan öğretim elemanının Yapı Bilgisi I-II dersleri ile Yazılı ve Sözlü Anlatım I-II ve Matematik I-II dersleri işbirliğinin kısmen gerçekleştiği ya da gerçekleşemediği durumlarda mesleki bilgi ve terminoloji öğretimini dengeli öğretim yaklaşımını kullanarak nasıl gerçekleştirdiğini incelemektir. Eylem araştırması olarak desenlenen çalışma `Hazırlık, `Uygulama` `İzleme` süreçlerinden oluşmuştur. Araştırmanın katılımcıları Yapı Ressamlığı Programında 2014-2015 ve 2015-2016 öğretim yıllarında Yapı Bilgisi I ve Yapı Bilgisi II derslerini alan 1. sınıf öğrencileri, araştırmacı, öğretim elemanları ve Tez Geçerlik ve Güvenilirlik Komitesi'nden oluşmuştur. Gözlemler, araştırmacı günlüğü, belgeler, ürünler, kontrol listeleri ve toplantılarla toplanan tüm veriler süreç içinde ve sonunda göz önünde tutularak betimsel ve tümevarımsal analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretim programında yapılan iyileştirmelerin öğrenme- öğretme sürecine olumlu yansımaları olduğu, araştırmacının hem araştırma metodolojisi hem de öğrencilerin yaşına, dil düzeyine, öğrenme stillerine ve içeriğe uygun ders planı ve materyal hazırlama, uygulama konularında gelişmeler gösterdiği belirlenmiştir. Çalışmanın işitme kayıplıların yapı bilgisi öğretimine ve alanyazına da katkıda bulunacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: İşitme kayıplı birey, Yapı bilgisi öğretimi, Eylem araştırması. The curricula prepared for individuals with hearing loss must be suitable for the levels and needs for the individuals with hearing loss for vocational training. The purpose of this study was to examine how an instructor of `Architectural Drafting` program teaches professional knowledge and terminology to the individuals with hearing loss in cases where it is partially or not incorporating Construction Building I-II, Writing and Speaking Skills for Architectural Drafting I-II and Mathematics I-II classes on the theoretical basis of balanced instructional approach. The study designed as an action research and consists of three phases as `Preparation`, `Implementation`, and `Monitoring`. Participants were the students attending Construction Building I-II classes in the school years 2014-2015 and 2015-2016 in Architectural Drafting Program of SfH, instructors and Trustworthiness Committee members. All data gathered via observations, researcher journals, documents, products, checklists and meetings were analyzed descriptively and/or inductively. The results have showed that the improvements in the elements of the curriculum has given positive results in learning-teaching process, and the instructor has made progress in both conducting research methodology and preparing lesson plans and materials and implementing the lesson plans that are suited to age, linguistic level, learning styles of the students and the content in learning-teaching process. At the same time, it is thought that the results would contribute the education of construction building and literature for the students with hearing loss.Keywords: Individuals with hearing loss, Instruction of building construction, Action research.
Collections