L`effet du programme erasmus sur la sensibilite interculturelle des futurs enseignants de langue: Usage du carnet de voyage
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Erasmus değişim programının ve Gezi defterinin yabancı dil öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık gelişimlerine olan etkisini incelemek ve Yabancı Diller Eğitimi bölümü öğrencilerinin kültürlerarası duyarlık seviyelerinin betimsel analizini yapmaktır. Bu çalışmanın evrenini 2015-2016 akademik yılı Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü öğrencileri arasında Erasmus programına katılan öğretmen adayları ile bu adaylarla aynı sınıfta programdan yararlanmayan adaylar oluşturmaktadır. Öğrencilere Chen ve Starosta'nın geliştirdiği Kültürlerarası Duyarlılık ölçeği dönem başında ve dönem sonunda uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular; Erasmus programına katılmayan öğrencilerin kültürlerarası duyarlık seviyeleri dönem başında ve dönem sonunda yüksektir. Ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Erasmus değişim programına katılan fakat gezi defteri hazırlamayan öğrenciler duyarlılık seviyelerini yükseltmişlerdir ancak; gezi defteri yapan öğrencilerde herhangi bir yükselme görülmemiş aksine ufak da olsa bir düşüş yaşanmıştır. İki gurubun ön test ve son testlerinin sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Erasmus ile yurtdışına giden 33 öğrenci ile gitmeyen 33 öğrencinin duyarlılık seviyeleri karşılaştırıldığında ise şu sonuçlar çıkmaktadır; 1.grup öğrencilerinin duyarlılık seviyeleri hem dönem başında hem de sonunda 2.gruba göre yüksektir. Ancak bu iki grubun ön test ve son test sonuçlarının arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemektedir. The aim of this study is to examine the effect of Erasmus and travel book on intercultural sensitivity (IS) development of prospective language teachers and to make a descriptive analysis of foreign language department (FLD) students' IS levels. Variables in descriptive analysis; sex and division. The population of this study is composed of prospective teachers, participated in Erasmus during 2015-2016 academic year, of the FLD (English, French, German) in Anadolu University and their classmates. The IS Scale developed by Chen and Starosta was applied at the beginning and at the end of the semester. Findings of the research showed that students' IS levels who didn't attend Erasmus, are high at the beginning and at the end of the semester and there was a significant difference between pre-test and post-test results. Male students have a higher level of sensitivity, which is statistically significant only at the beginning of the semester. French language students have the highest scores. The students participated in Erasmus without travel book raised their sensitivity levels; there was no increase in the students prepared travel books. The results of pre-test and post-test of two groups are not statistically significant. When the sensitivity levels of 33 students (1st group) participated in Erasmus and 33 students who didn't (2nd group) were compared, findings show that the sensitivity levels of group 1 are higher at the beginning and at the end of the second semester. However, there is no statistically significant difference between the pre-test and post-test results of these two groups.
Collections