Une analyse comparative des manuels de Français langue etrangère selon les axes de la perspective actionnelle
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda, eylem odaklı yaklaşımın ortaya çıkmasını takiben tasarlanmış ve kendilerini söz konusu yaklaşıma uygun ilan eden birçok ders kitabı, Fransızcayı yabancı dil öğretimi alanında yerini almıştır. Bu açıdan, ders kitaplarının eylem odaklı yaklaşımın ana ilkelerine uygun olarak hazırlandıkları varsayımında bulunmak yanlış olmayacaktır. Çalışmamızda alandaki ders kitaplarının eylem odaklı yaklaşıma ne denli uyumlu olduğunu analiz etmek amacıyla iki ders kitabı örneklem olarak belirlenmiştir: Nouveau Rond- Point Pas à Pas 1 (A1 seviyesi öğrenci kitabı) ve Version Originale (A1). Bu iki ders kitabının secimi kitapların önsözlerinde bulunan açıklamalardan yola çıkılarak yapılmıştır. «Nouveau Rond-Point Pas à Pas 1» eylem odaklı yaklaşıma göre tasarlanmış ilk ders kitabıdır. «Version Originale 1» ise, önsözünde son yıllarda dil eğitiminde gerçekleşen gelişmelerin yansımalarını ve didaktik önerilerini kullanmak için daha fazla çaba gösterdiğini belirtiyor. Araştırmamız, söz konusu ders kitaplarında, eylem odaklı yaklaşımın ana hatlarına uygunluğunu tespit etmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla üç analiz anketi kullanılmıştır; eylem odaklı yaklaşımda ödev anketi, proje tabanlı öğrenme anketi ve kültürlerarasılık anketi. Elde edilen sonuçlara göre, Nouveau Rond-Point ders kitabının, eylem odaklı yaklaşıma daha uygun hazırlanmış olduğunu görülmüştür. Bununla birlikte; Version Originale kitabının da genelinde söz konusu yaklaşıma uygunluğu tespit edilmiş olup, bazı bölümlerinin ve projelerinin yeniden ele alınması önerilmektedir. In recent years, several textbooks designed according to the project-based learning have been presented in the teaching of French as a foreign language. In order to analyse the compliance of the textbooks with the approach in question, two textbooks were analysed: Nouveau Rond-Point Pas à Pas 1 (A1) and Version Originale (A1). The choice of textbooks can be explained by the following facts: «Nouveau Rond-Point Pas à Pas» is the first textbook designed according to the project-based learning; «Version Originale» states that it is based more on the developments in the field of foreign language teaching in recent years. This research consisted of an analysis to determine the presence of the principles of the project-based learning throughout the textbooks. For this objective, three questionnaires were applied; one for tasks, another for projects within the framework of the pedagogy of the project and another one for interculturality. Based on the results obtained, we can say that the textbook Nouveau Rond-Point is more in line with the principles of the project-based learning. It should be pointed out that even if the textbook Version Originale departs from these principles quite significantly and some points need to be improved ; it is, in the same vein, close to the project-based learning in its generality.
Collections