Okulöncesi öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen yüz yüze ve web tabanlı doğal öğretim öğretmen eğitimi programı (ODÖP)`nın etkiliğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada kaynaştırma uygulamalarının temel paydaşlarından olan okulöncesi öğretmenlerine yönelik, yüz yüze ve web tabanlı doğal öğretim öğretmen eğitimi programları geliştirilmiş; programların öğretmen çıktıları (doğal öğretim bilgi, etkileşimsel davranış ve doğal öğretim stratejilerini eğitim süreçlerinde kullanma düzeyleri) üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve programlara ilişkin görüşlerin alınması amaçlanmıştır. `Karma araştırma yöntemlerinden gömülü desenle` tasarlanan araştırmaya, Yüz Yüze (Deney-1=14) ve Web Tabanlı ODÖP'te (Deney-2=16) yer alan toplam 30 öğretmen katılmıştır. Araştırmada yüz yüze ve web tabanlı programların; öğretmenlerin doğal öğretim bilgi, etkileşimsel davranış, serbest zaman ve sanat etkinliklerinde kullandıkları doğal öğretim stratejileri toplam puanlarını artırmada etkili olduğu bulunmuştur. Ancak, yüz yüze eğitim programının web tabanlı programa göre doğal öğretim bilgi ve serbest zaman etkinliklerinde kullanılan doğal öğretim stratejileri toplam puanları üzerinde daha kalıcı bir etki yarattığı ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda, içeriği görsel ve yazılı materyallerle desenlenen web tabanlı programların öğretmenlerin hedeflenen performans düzeyleri üzerinde yüz yüze programlar kadar etkili olabileceği; ancak kalıcılık konusunda programların hangi bileşen ve şekillerde öğretmenlere sunulması gerektiğinin bilimsel tartışma gündeminde olduğu söylenebilmektedir. Son olarak, öğretmenlerin programlara ilişkin görüşlerinin oldukça olumlu olduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Okulöncesi kaynaştırma uygulamaları, Doğal öğretim yaklaşımı, Yüz yüze ve web tabanlı doğal öğretim öğretmen eğitimi programı, Karma araştırma yöntemi. Face to face and web based teacher training programs for preschool teachers who are fundemental stakeholders on inclusion, were developed in the research; it was aimed to examine the effects of the programs on the teacher output (using level of the knowledge of naturalistic teaching, interactive behaviour and naturalistic teaching strategies) and to determine the views regarding the programs. The research designed with `embedded design that is the one of the mixed research methods` was conducted with 30 teachers attending to Face to Face TPNT (Experiment-1=14) and Web Based TPNT (Experiment-2=16). It has been found that face to face and web based programs are effective on increasing the teachers' total knowledge score of naturalistic teaching strategies having beed used in the knowledge of naturalistic teaching, interactive behaviour, free time and art activities. However it has been determined that face to face education program has much lasting effect on the total score of naturalistic teaching strategies used in the knowledge of naturalistic teaching and the free time activities than web based program has. In this regard, web based programs might be effective in teachers' aimed performance level as much as face to face programs are; but it could be said that in which components and forms the programs are required to be served for the teachers in the matter of durability is in the scientific discussion agenda. Finally, it has been revealed that the teachers have highly positive views on the programs. Keywords:Preschool education, Inclusive applications, Naturalistic teaching approach, Face to face and web based teacher training programs based on naturalistic teaching, Mixed method research.
Collections