Bireyle psikolojik danışma uygulaması süpervizyonunda ayrıştırıcı süpervizyon modeli`ne dayalı grup süpervizyonu sürecinin yapılandırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yüksek lisans düzeyinde okutulan Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması (BPDU) dersi kapsamında yürütülen süpervizyon sürecini Ayrıştırıcı Süpervizyon Modeli'ne dayalı grup süpervizyonu süreci ile iyileştirmektir. Çalışmada eylem araştırması deseniyle bir süpervizyon süreci yapılandırılıp uygulanmış ve bu süreçte süpervizyon alan öğrencilerin psikolojik danışma öz yeterliklerindeki gelişim ile kaygılarındaki değişim incelenmiştir. Çalışma, odak alanı belirleme, verileri toplama, verileri analiz etme ve yorumlama ile eylem planı oluşturma döngüsünde takip edilmiştir. Veriler; gözlemlerden, görüşmelerden, geçerlik komitesi toplantı tutanaklarından, araştırmacı ve öğrenci günlüklerinden elde edilmiştir. Çalışmada Ayrıştırıcı Süpervizyon Modeli temelinde bir süpervizyon sözleşmesi oluşturulmuş, grup süpervizyonunun aşamaları dikkate alınarak 14 haftalık süpervizyon süreci tasarlanmıştır. Bu süreç 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programında açılan BPDU dersine kayıt yaptıran dört kadın öğrencinin katılımcı olduğu süpervizyon sürecinde uygulamaya konulmuştur. Uygulama sürecinde öğrencilerin psikolojik danışma öz yeterliklerinin psikolojik danışma performans becerileri, bilişsel psikolojik danışma becerileri, profesyonel davranışlar ve öz farkındalık temelinde geliştiği, psikolojik danışma süreci ile süpervizyon sürecinde yaşadıkları kaygılarının azaldığı gözlenmiştir. Araştırma sonuçları süpervizyon sürecinin Ayrıştırıcı Süpervizyon Modeli'ne dayalı katılımlı grup süpervizyonu biçiminde yürütülebileceğini ve bu sürecin öğrencilerin gelişimlerini ve değişimlerini desteklemede işlevsel olduğunu göstermiştir. The aim of this study is to improve the supervision process of the graduate level Individual Counseling Practice (ICP) course through a group supervision process that is carried out based on the Discrimination Model. The action research design was used in the study where the supervision process was structured and implemented based on the Discrimination Model and the differences in the students' self-efficacy and anxiety levels were examined. The study process followed a cycle consisting of defining a focus area, collecting data, analyzing and interpreting the data, and creating an action plan. Data were collected based on observations, interviews, dissertation committee meetings' reports, and diaries written by the researcher and the students. A supervision agreement was established on the basis of the Discrimination Model and a 14-week supervision process was designed by taking into consideration the stages of a group supervision process. The ICP course that involved the implementation of the supervision process was conducted during the 2017-2018 academic year with four women students and was offered in the Guidance and Counseling Master's Program in the Educational Sciences Institute at Anadolu University. It was observed that the students' self-efficacy developed on the basis of counseling performance skills, cognitive counseling skills, professional behaviors, and self-awareness. In addition, the students experienced a decreased level of anxiety regarding both the counseling and the supervision process. The results of this research have shown that the supervision process can be carried out in the form of group supervision that is designed based on the Discrimination Model and can be effective in supporting the student development.
Collections