Maxine Greene`in eğitimde estetik bakış açısıyla 6. sınıf görsel sanatlar eğitiminde estetik sorgulama: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde eğitim-öğretim alanları içinde sorgulamaya dayalı öğrenmeden yararlanılmaktadır. Sanat eğitiminde de sorgulama temelinde dersler yaratılması önemli görülmekte ve farklı bakış açılarından araştırmalar yürütülmektedir. Bu araştırmada Maxine Greene'in eğitimde estetik bakış açısı, sanat eserleriyle karşılaşmalar aracığıyla sorgulamaya dayalı derslerin yaratılmasına imkân tanıması nedeniyle temel alınmıştır. Bu bağlamda araştırmanın amacı; görsel sanatlar 6. sınıf düzeyinde estetik sorgulama kapsamında derslerin nasıl yürütülebileceğini ortaya koymak ve öğrencilerin farklı bakış açılarından bakarak kendini ve çevresini anlamlandırma becerilerini geliştirmektir. Bu araştırma; devlete ait bir ortaokulda 14 haftalık süreci kapsayan bir eylem araştırmasıdır. Araştırmada tematik analizden yararlanılarak `Bakış Açılarını Yansıtma`, `Çoklu Bakış Açıları` ve `Öğrencilerin Kendilerine Verdikleri İmkâna` yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Bu bulgular çerçevesinde; öğrencilerin deneyimledikleri dersler içinde fark ettiklerini, önceki bilgi ve deneyimleriyle bağlar kurup ilişkilendirme yaptıklarını, fikirlerine ve kendilerine yönelik değerlendirmelerini yansıtarak daha geniş bir bakışa ulaştıkları söylenebilir. Öğrencilerin sanatçıların deneyimlerinin rehberliğinde ders süreçlerinde farklı bakış açılarından bakarak yarattıkları anlamlarla kendi uygulamalarında yaratıcı çalışmalar ortaya koydukları; birlikte hareket ederek birbirlerine katkı sağladıkları görülmüş ve düşünemedikleri noktalara yönelik empati kurmaları mümkün olmuştur. Öğrencilerin, öğretmenin rehberliğiyle, kendi meraklarına yönelik sorular geliştirerek; fikirlerinin nedenlerini açıklayarak, kendini ifade etmede ve uygulama çalışmalarında zorlananların süreç içinde aktif olmasıyla, kendilerine imkân tanımada gelişme gösterdikleri ifade edilebilir. Anahtar Sözcükler: Maxine Greene, Görsel sanatlar eğitimi, Estetik sorgulama, Estetik deneyim, Sorgulamaya dayalı öğrenme. Inquiry-based learning is used in the fields of education today. Development of inquiry-based courses is also deemed to be important in art education and thus, researches are carried out from different points of view. This research is based on Maxine Greene's aesthetic view on education as it allows for the development of inquiry-based courses through encounter of the works of art. In parallel with this, the goal of this research is to reveal how courses could be taught within the framework of aesthetic inquiry in visual arts course for the 6th graders and to help the students understand themselves and their surrounding through different perspectives. This is an action research carried out in a state secondary school throughout a curriculum of 14 weeks. Thematic analyses are used in the research to reach findings about the `Reflection of Viewpoints`, `Multiple Perspectives` and the `Opportunities the Students Offer Themselves`. The findings suggest that; students realize during the classes they experience, they establish relations with their previous knowledge and experiences and attain a wider perspective by reflecting on their evaluation of themselves and their opinions. It is found that students adopt multiple perspectives and they produce creative works as a result of meanings they have created; they collaborate to gain different opinions and to contribute to each other. In classes designed under the guidance of the experiences of artists, students establish empathy about the issues they have not considered before. It can be concluded that students develop by forming questions intended for their interests, by explaining the reasons of their opinions and that, those who find it difficult to express themselves develop by taking an active role in the process and creating opportunities for themselves under the guidance of a teacher. Keywords: Maxine Greene, Visual arts education, Aesthetic inquiry, Aesthetic experience, Inquiry-based learning.
Collections