Sınıf öğretmenliği programı içinde yabancı dil olarak İngilizce öğretimine yönelik bir program tasarısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, sınıf öğretmenliği programı içinde yabancı dil olarak İngilizce öğretimine yönelik bir program tasarısı ortaya koymak amaçlanmıştır. Yönetmelik uyarınca gereksinimin İngilizce öğretmenleri tarafından karşılanamaması durumunda İngilizce derslerini sınıf öğretmenleri yürütmekle yükümlüdür. Ancak sınıf öğretmenliği lisans programında öğretmen adaylarına çocuklara İngilizce öğretimi yeterliklerini kazandırmayı amaçlayan herhangi bir ders bulunmamaktadır. Bu durum sınıf öğretmenliği programı içinde yabancı dil olarak İngilizce öğretimine yönelik bir program tasarısının hazırlanması yönünde bir gereksinim doğurmuştur. Karma araştırma yöntemiyle yürütülen bu çalışmada araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme, yazılı görüşme formu, yansıtma kağıtları ve ölçek yoluyla sınıf öğretmenleri, İngilizce öğretmenliği programında görevli öğretim elemanları ve sınıf öğretmenliği programında görevli öğretim elemanlarından toplanmıştır. Araştırma bulguları, literatür incelemesi ve belge incelemesi yoluyla sınıf öğretmenliği programı içinde yabancı dil olarak İngilizce öğretimine yönelik bir program tasarısının hazırlanmıştır. 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde tasarının pilot uygulamasını yapmak üzere Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programında Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi Uygulama Örnekleri dersi açılmış ve dersi alan 27 öğretmen adayından dönem başında, içinde ve sonunda programın uygulanmasına yönelik görüşler alınmış ve öğretmen adaylarının çocuklara İngilizce öğretme konusunda yeterliklerinin ve özgüvenlerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Program tasarısı, Çocuklara yabancı dil öğretimi, Sınıf öğretmenliği, Öğretmen eğitimi, Sınıf öğretmenliği programı içinde yabancı dil olarak İngilizce öğretimi. The aim of the present study is to design an instructional curriculum of teaching English to young learners in elementary education undergraduate program. As regulated by the law, elementary school teachers have to teach English to children when the English teachers are not sufficient in number. However, as a result of the document analysis conducted it has been found out that the undergraduate teaching program does not prepare the prospective teachers to teach English at primary level, which results in a need to design a curriculum of teaching English to young learners in elementary education undergraduate program. The data of this mixed method study were collected through semi-structured interview, written interview, reflection paper and a scale from elementary school teachers and lecturers from from lnguage education and elementary education departments. The curriculum designed based on the interview results, literatüre review and document analysis was applied to 27 third grade elementary education undergraduate students studying at Kütahya Dumlupınar University. To get feedback about the application of the design, reflection papers were collected at the beginning, middle and end of the term from the student teachers who took the course opened to do the pilot study of the design. As a result, it was found out that the prospective teachers' self-confidence and competencies of teaching English to young learners have increased.Keywords: Curriculum design, Teaching English to young learners, Elementary education, teacher training, teaching English as a foreign language in Elementary Education Program.
Collections