Üniversite öğrencilerinin yetersizlik duygusu, öz-düzenleme ve kararsızlık düzeylerinin erteleme davranışlarını yordayıcılığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin genel ve akademik erteleme eğiliminin yetersizlik duygusu, öz-düzenleme, kararsızlık, genel akademik not ortalaması ve cinsiyet değişkenleri ile ilişkilerini incelemek amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu Anadolu Üniversitesi'nde, 2018-2019 öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 848 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmanın verilerini toplamak için Genel Erteleme Eğilimi Ölçeği, Aitken Akademik Erteleme Eğilimi Ölçeği, Yetersizlik Duygusu Ölçeği, Öz-düzenleme Ölçeği, Kişisel Kararsızlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Anketi kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise aşamalı regresyon analizinden yararlanılmıştır. Genel erteleme eğilimi açısından bulgular genel ertelemenin anlamlı yordayıcılarının yetersizlik duygusu, öz-düzenleme, kararsızlık, cinsiyet (erkek) ve genel akademik not ortalaması olduğunu ortaya koymuştur. Bu değişkenler genel erteleme eğilimindeki toplam varyansın %37'sini açıklamıştır. Yordayıcıların önem sırası ise öz-düzenleme, genel akademik not ortalaması, kararsızlık, cinsiyet (erkek) ve yetersizlik duygusu olarak bulunmuştur. Akademik erteleme eğilimi açısından bulgular ise akademik ertelemenin anlamlı yordayıcılarının öz düzenleme, cinsiyet (erkek) ve genel akademik not ortalaması olduğunu göstermiştir. Bu değişkenler açısından ise akademik erteleme eğilimindeki toplam varyansın %37'sini açıklamıştır. Yordayıcıların önem sırasının ise öz-düzenleme, genel akademik not ortalaması ve cinsiyet (erkek) olduğu bulunmuştur. In this research, it is aimed to examine the relationship between university students' general and academic procrastination with inferiority feeling, self-regulation, indecisiveness, general academic grade point average and gender variables. The study group consisted of 848 students studying at Anadolu University during the spring semester of 2018-2019 academic year. In order to collect the data of the research General Procrastination Tendency Scale, Aitken Academic Procrastination Tendency Scale, Inferiority Feeling Scale, Self-Regulation Scale, Personal Indecisiveness Scale and Personal Information Questionnaire were used. Stepwise regression analysis was used to analyze the data. In terms of general procrastination, the findings revealed that the significant predictors of general procrastination were inferiority feeling, self-regulation, indecisiveness, gender(male) and general academic grade point average. These variables explained 37% of the total variance in general procrastination tendency. The order of importance of the predictors was found as self-regulation, general academic grade point average, indecisiveness, gender (male), and inferiority feeling. In terms of academic procrastination, the findings showed that the significant predictors of academic procrastination were self-regulation, gender(male) and general academic grade point average. In terms of these variables, 37% of the total variance in academic tendency was explained. It was found that the order of the importance of the predictors was self-regulation, general academic grade point average and gender(male).
Collections