Yükseköğretim öğrencilerinin İngilizce öğrenme sürecindeki duyuşsal engelleri ve öğretim elemanlarına yönelik hizmet içi eğitim programı tasarısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yükseköğretim hazırlık programında İngilizce öğrenen öğrencilerin öğrenme sürecindeki duyuşsal engellerini açığa çıkarmak ve bu engelleri ortadan kaldırmaya yönelik bir hizmet içi eğitim programı tasarlamaktır. Sıralı açımlayıcı karma yöntemin kullanıldığı araştırmanın katılımcıları 2016-2017, 2017-2018 ve 2018-2019 akademik yıllarında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü İngilizce programında görev yapan öğretim elemanları ve İngilizce öğrenen öğrencilerdir. Araştırmanın nitel verileri alanyazın taraması, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve sınıf içi gözlemler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verileri ise araştırmacılar tarafından geliştirilen `İngilizce öğrenme sürecine ilişkin öğretmen kaynaklı duyuşsal engeller ölçeği` ile toplanmıştır. Ölçek 5 boyuttan ve 35 maddeden oluşmaktadır ve güvenirlik katsayısı 0,91 olarak bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin duyuşsal engellerinin öğretmen, öğrenci, sistem ve sınıf ortamı olmak üzere dört kaynak nedeni ile oluştuğu ve bu etmenler arasında en önemli değişkenlerden birinin öğretmen olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamında yükseköğretim düzeyinde hazırlık sınıflarında İngilizce öğreten öğretim elemanlarına yönelik UbD program geliştirme modeline dayalı bir hizmet içi eğitim programı tasarısı hazırlanmıştır. This study aims to reveal EFL learners' affective barriers related to process of English language learning at preparatory schools and design an in service training curriculum in order to eliminate these affective barriers. The research method adopted in the study is sequential exploratory design. Participants of the study include the ELT instructors and students learning EFL in Eskişehir Osmangazi University, Foreign Languages Department in the academic years 2016-2017, 2017-2018 and 2018- 2019. Literature review, semi-structured interview and in-class observation were used in order to collect the qualitative data and the quantitative data were collected through the `Teacher Oriented Affective Barriers Scale for EFL Context` developed by the researchers. The scale has a five-factor structure with 35 items and the reliability coefficient for the scale is 0.917. The findings of the study demonstrate that EFL learners' affective barriers stem from four different factors that are teacher, classroom, system, and student, but the teacher is one of the most significant variable affecting affective features of students. An inservice training curriculum was created for the ELT instructors teaching EFL at preparatory schools in higher education in order to eliminate the affective barriers of students in EFL learning process. UbD model was used in the design process of the inservice training curriculum.
Collections