ÇOKLU ORTAMLA ÖĞRENMEDE FARKLI ETİKETLEME YAKLAŞIMLARININ BAŞARI, BİLİŞSEL YÜK VE MOTİVASYONA ETKİSİ
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, çoklu ortam öğrenme materyallerindeki farklı etiketleme yaklaşımlarının katılımcıların başarı, bilişsel yük ve motivasyonlarına olan etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Gerçek deneysel desen ile gerçekleştirilen araştırmaya Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde 2017-2018 eğitim öğretim yılında öğrenim gören, deney sürecinde 375 olmak üzere toplam 2339 lisans öğrencisi katılmıştır. Araştırma çerçevesinde Temel İlkyardım Bilgisi Başarı Testi ve Materyale Yönelik Motivasyon Ölçeği geliştirilmiştir. Öğrenme içeriği sunulmadan önce katılımcıların çalışan bellek düzeyleri ve ön bilgi düzeyleri ölçülmüştür. Öğrenme içeriği sunumdan sonra ise bilişsel yük ölçekleri, başarı testi, hatırlama, transfer ve kalıcılık testleri ve motivasyon ölçeği uygulanmıştır. Deneysel uygulama bulgularına göre; Hatırlama, Transfer ve Kalıcılık testlerinde 2D etiketli grubun ses etiketli ve etiketsiz gruba göre daha başarılı olduğu görülmüştür. Ayrıca Kalıcılık testinde metin etiketli grubun ses etiketli gruba göre daha başarılı olduğu belirlenmiştir. İçsel, Etkili, Dışsal ve Nesnel Bilişsel Yüklerde anlamlı farklılıklar oluşmadığı görülmüştür. Kazanım puanlarına göre metin etiketli grubun ses etiketli ve etiketsiz gruba göre, 2D etiketli grubun puan ortalamalarının etiketsiz gruba göre yüksek olup anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Motivasyon düzeyleri incelendiğinde ise; metin etiketi grubunda yer alan kadınların, ses etiketi grubunda yer alanlara göre motivasyonları pozitif yönde anlamlı şekilde farklılaşmıştır. Sembol ve ses etiketindeki katılımcıların motivasyonlarında erkeklerin lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. This study aimed to investigate the effect of different tagging approaches in multimedia learning materials on the participants' achievement, cognitive load and motivations. The study was conducted using true experimental design with a total of 375 undergraduate, in 2017-2018 at the Faculty of Education, Anadolu University, the total of participants in all stages was 2339. Within the scope of the study, an Achievement Test for Basic First Aid Knowledge and a Material Motivation Scale were developed. The participants' levels of working memory capacity and prior knowledge were measured before the intervention. Following the intervention process, the cognitive load scales, the achievement test, recall, transfer and retention tests and the motivation scale were applied. According to the findings, in the recall, transfer and retention tests, the 2D-tagged group was found more successful than the voice-tagged and untagged groups. In addition, the text-tagged group was found more successful than the voice-tagged group in the retention test. Moreover, no significant difference was found regarding Intrinsic, Germane, Extraneous and Objective Cognitive Load levels. According to the mean achievement test scores, the text-tagged group differed significantly from the voice-tagged and untagged group, and the 2D-tagged group showed higher performance than the untagged group. The motivations of the female in the text-tagged group differed positively and statistically significantly compared to the voice-tagged group. Furthermore, comparison of the participants' motivation levels in the symbol-tagged group and voice tagged group showed a statistically significant difference in favour of the male.
Collections