Ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı; ortaokul öğrencilerinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkide akıllı telefon bağımlılığının rolünü incelemektir. Bu temel amacın yanı sıra öğrencilerin cinsiyet, sınıf, ebeveynlerinin eğitim durumu gibi demografik özellikleri ile akademik erteleme davranışlarına ilişkin görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olup olmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ili Odunpazarı ilçesindeki ortaokullarda öğrenim gören 590 öğrenciden anket yoluyla veri toplanmıştır. Çalışmada kullanılan anketler; öğrencilerin demografik özelliklerini, algıladıkları anne-baba ve öğretmen akademik katılım düzeylerini, akademik erteleme davranışında bulunma sıklıklarını ve akıllı telefon bağımlılık derecelerini öğrenmeye yönelik sorulardan oluşmaktadır. Araştırmanın amaçlarına yönelik olarak, değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları; algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı ile akademik erteleme davranışı arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğunu, bu ilişkide akıllı telefon bağımlılığının kısmi aracılık rolünü üstlendiğini göstermektedir. Erkekler kızlara göre daha fazla akademik erteleme davranışında bulunmaktayken, öğrencinin sınıfı ilerledikçe akademik erteleme davranışında bulunma sıklığı artmaktadır.Anahtar Sözcükler: Algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımı, Akademik erteleme davranışı, Akıllı telefon bağımlılığı The aim of this research is; to investigate the role of smartphone addiction in the relationship between perceived parental and teacher academic involvement and academic procrastination behaviors at middle school students. In addition to this purpose, it is aimed to determine whether there are statistically significant differences between the students' demographics such as gender, class, education levels of their parents and their academic procrastination behavior levels. In the research, data were collected via questionnaire forms from 590 middle school students in Odunpazarı district of Eskişehir in 2019-2020 academic year. The questionnaire forms used in the study consists of students' demographic characteristics, perceived parental and teacher academic involvement levels, frequency of academic procrastination behavior and degree of smart phone addiction. For the purposes of the study, in order to determine the relationships between the variables, the data were subjected to regression analysis through SPSS 22.0. The results of the study show that; there is a negative correlation between perceived parental and teacher academic involvement and academic procrastination behavior, and it is also determined that smartphone addiction plays a partial mediator role in this relationship. On the other hand boys have more academic procrastination behaviors than girls and the frequency of academic procrastination behaviors increases as the class level increases.Keywords: Perceived parental and teacher academic involvement, Academic procrastination, Smartphone addiction
Collections