Kaynaştırma ortamlarındaki öğretmenlere yönelik Wulf ve Schave modeline dayalı problem davranış mesleki gelişim programının tasarlanması ve etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı kaynaştırma yoluyla eğitim veren ilkokul öğretmenlerine yönelik Wulf ve Schave modeline dayalı olarak bir meslek gelişim programının tasarlanması ve tasarlanan programın etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu amaçla araştırma birbirini tamamlayan iki çalışma olarak desenlenmiştir. Birinci çalışma Wulf ve Schave Modeli temel alınarak desenlenen betimsel bir araştırmadır. Birinci çalışmada 200 ilkokul öğretmeni, araştırmacı ve 6 uzman katılımcı olmuştur. Birinci çalışmanın sonunda Çevrimiçi Problem Davranış Mesleki Gelişim Programı (e-PDMEGEP) tasarımı gerçekleştirilmiştir. İkinci çalışma ön test-sontest kontrol gruplu deneysel model ile desenlenen bir araştırmadır. İkinci çalışmada 60 ilkokul öğretmeni katılımcı olmuştur. e-PDMEGEP'in etkililiği Problem Davranış Ölçeği Öğretmen Formu, Mesleki Yetkinlik Ölçeği ve Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği ile değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin rahatsız edici davranış bildirme düzeylerinde ve problem davranışlara atfedilen nedenlerin çeşitliliğinde azalma ve olumlu başa çıkma yolları kullanımı bildirme düzeylerinde artma gözlenmiştir. Ayrıca öğretmenler mesleki yetkinlik ve kaynaştırmaya ilişkin olumlu görüş puanlarında da artma görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Kaynaştırma, Problem davranışlar, Mesleki gelişim, Çevrimiçi eğitim The aim of this study is to design a professional development program based on the Wulf and Schave model for primary school teachers conducting inclusion and to evaluate the effectiveness of according to the teachers' views. For this purpose, the study was designed as two complementary studies. The first study is a descriptive study based on the Wulf and Schave Model. In the first study, 200 primary school teachers, the researcher and 6 experts participated. At the end of first study it was designed the Online Problem Behavior Professional Development Program (e-PDMEGEP). The second study is a study designed with an experimental model with pre-test-posttest control group. In the second study, 60 primary school teachers participated. The effectiveness of e-PDMEGEP was evaluated with the Problem Behavior Scale Teacher Form, Professional Competence Scale and Inclusion Opinions Scale. The teachers showed a decrease in the levels of reporting disturbing behavior and in the variety of causes attributed to problem behaviors, and an increase in the use of positive ways of coping. In addition, teachers' professional competence and positive opinion scores on inclusion also increased.Keywords: Inclusion, Problem behaviors, Professional development, Online education
Collections