Öğretmenlerin ses kullanım alışkanlıkları ile ses hijyeni ve ses hastalıkları hakkında bilgi düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu ara~tlrma ogretmenlerin ses hakkmda bilgileri ve ses kullammlarmlbelirlemeye yonelik yapI1ml~tIr. Bu amac;la literatlir taramaSI yapllml~ ve Antalyail merkez ilkogretim okullarmda gorevli olan ogretmenlere anket uygulanml~tIr.Uygulanan anket sonucunda ogretmenlerin seslerini gunluk ortalama 6 saattenfazla kullandlklarl halde, ses mekanizmasl, ses hijyeni ve ses mekanizmasmmhastahklarl hakkmda yeterli bilgiye sahip olmadlklan belirlenmi~tir. Sonuc; olarakprofesyonel ses kullamclsl ogretmenlerin seslerinin risk altmda oldugunusoylemek dogru olur. Bu nedenle, profesyonel ses kullamclsl ogretmenlerin sesmekanizmasl, ses hijyeni ve hastahklan aC;lSlndan bilgilendirilmeleri onemlidir.Anahtar kelimeler: Ogretmenlerin ses hakkmda bildikleri, ses hastahklan, seshijyeni This research has aimed to discover voice habits of teachers and theirknowledge about the vocal mechanism and hygene. For this purpose,questionnaires were sent to Antalya area primary school teachers. The answers tothe questions revealed that, although most of the teachers lecture more than 6hours a day, they lack the necessary information about the vocal mechanism,hygiene and diseases of voice organs. As a conclusion, it can be claimed that theteachers who are supposed to use their voice professionally, are under risk.Therefore, it is important that professional lecturers - teachers should be informedand educated about the vocal mechanism, vocal hygiene and voice disorders.Keywords: Teachers' knowledge ofvoice , voice disorders, vocal hygiene
Collections