Eğitilebilir zihinsel engelliler, özel sınıflar ve kaynaştırma eğitimi gören öğrencilerde fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma, egitilebilir zihinsel engelliler, kaynastırma ve özel sınıfögrencilerinin fiziksel uygunluk düzeylerinin degerlendirilmesi amacıylaplanlanmıstır. Çalısma aynı zamanda karsılastırma yapmak amacıyla aynı yasgrubunda yer alan saglıklı ögrencilere de uygulanmıstır.Çalısmaya 2005-2006 egitim ögretim yılında Eskisehir ilinde ögrenim görmekteolan 10-17 yas grubu ögrenciler dahil edilmistir.Arastırmaya 34 özel sınıf ögrencisi (21 Erkek-13 Kız), 35 kaynastırma ögrencisi(22 Erkek-12 Kız), 32 Egitim Uygulama Okulu ögrencisi (20 Erkek-12 Kız) ve40 saglıklı ögrenci (18 Erkek-22 Kız) olmak üzere toplam 141 ögrenci (82Erkek-59 Kız) katılmıstır.Ögrencilerin fiziksel uygunluklarını degerlendirmek amacıyla fiziksel uygunluktestleri uygulanmıstır.Uygulanan testler: vücut kitle indeksi, 20 m kosu, 16 m kosu, skinfold, kavramakuvveti, otur-uzan, modifiye mekik, izometrik push up, modifiye apley testiolusturmaktadır. Bu testlere ek olarak sıçrama ve denge testleri de yapılmıs vesonuçlar literatürle karsılastırılmıstır.Arastırmanın sonucunda, kaynastırma egitimi gören ögrencilerin fizikseluygunluk düzeyinin aynı yas grubunda yer alan özel sınıf ve egitim uygulamaokulu ögrencilerinin fiziksel uygunluk düzeyinden yüksek bulunmustur.Zihinsel engelli ögrencilerin, normal gelisim gösteren akranları ile normalsınıflarda egitim alması (kaynastırma egitimi) halinde fiziksel uygunlukdüzeylerinin olumlu yönde gelisip artacagı düsünülmektedir. Arastırmakaynastırma egitiminin daha yaygın hale getirilmesi açısından önemtasımaktadır.Anahtar Kelimeler; Zihinsel Engelliler, Kaynastırma, Fiziksel Uygunluk. In this study, it?s aimed to evaluate physical fitness levels of education ablemental retarded, inclusion and private class students. In this was also madehealthy students who are same aged for making comparison.The study was aplied to the students who aged 10-17 and educating in Eskisehirin 2005-2006.There was participated on study 34 private class students (21 male- 13 female),35 inclusion students (22 male -12 female), 32 training practical school students(20 male -12 female) and 40 healthy students (18 male -22 female).Physical fitness tests are applied to these students to evaluate their level ofphysical fitness.The tests are; BMI, 20 M Pacer T, 16 M Pacer, skinfold, dominant grip, sit andreach, modified curl up, push up, modified apley test. We also made jumpingand balance tests and the results compared with literature.The result of study is the level of physical fitness on inclusion students? foundhigher than training practical school students and private class students? level. Ifthe mental retarded students are educated with the peer healthy students in thesame class (as inclusion education), It is thought that the level of their physicalfitness will be progressed. The study is important for being prevalent theinclusion education.The study is important for being prevelent the inclusion education.Key Words: Mental Retardation, Inclusion, Physical Fitness.
Collections