Show simple item record

dc.contributor.advisorEge, Pınar
dc.contributor.authorVatan, Melike
dc.date.accessioned2020-12-28T13:43:12Z
dc.date.available2020-12-28T13:43:12Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328702
dc.description.abstractBu çalışmada Türkçe konuşan 2.5-9 yaş aralığındaki kekeme çocukların kullandıkları isimler, sıfatlar, zarflar, edatlar, bağlaçlar ve zamirlerdeki takılmaları temel ve yan cümlede bulunmalarına göre kökte ve ekte takılma durumları incelenmiştir. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Bu çalışma için Anadolu Üniversitesi Dil ve Konuşma Bozuklukları Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi'ne ve Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi'ne kekemelik şikayeti ile başvuran ve değerlendirmeye alınan 2.5- 9 yaş aralığında 15 çocuğun konuşma örneklemleri doğal sohbet ortamında ve/veya bir etkinliğin kullanılarak oluşturulduğu ortamda ses veya video kaydına alınmış, daha sonra bu kayıtlar incelenip ve çözümlenmiştir. Çözümlemede sözcükler cümledeki görevi açısından isimler, sıfatlar, zarflar, edatlar, bağlaçlar ve zamirler şeklinde sınıflanmış ve takılmaların sözcüğün neresinde olduğu, hangi tip cümlede bulunduğu belirlenmiştir.Çalışmanın sonucunda sözcük türleri arasında en fazla takılmanın isimlerde olduğu bulunmuştur. Temel ve yan cümlelere bakıldığında en fazla takılma temel cümlelerdedir ve sözcüklerin kök kısmında bulunmaktadır.Anahtar sözcükler: Kekemelik, sözcük türleri, cümle tipi, morfolojik yapı
dc.description.abstractThis study examines the dysfluencies of 2.5-9 year- old Turkish stutteres on nouns, adjectives, adverbs, pronouns, prepositions, conjunctions and pronouns. Audio and video recordings of naturalistic speech samples were obtained from 15 children and disfluencies on nouns, adjectives, pronouns, prepositions, conjunctions and pronouns were examined according to whether they were in the main or subordinate clause, and also whether they were on the root or suffix. Children were randomly chosen from among the applicants to the Anadolu University Language and Speech Disorders Education and Research Center and Ankara University Special Education, Research Center.The results indicated that among the word types studied, stuttering occured mostly on nouns. Children also stuttered more in main clauses as opposed to the subordinate clauses, and more on roots than suffixes.Key words: Stuttering, word types, sentence type, the morphological structureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÇocuk Sağlığı ve Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectChild Health and Diseasesen_US
dc.titleTürkçe konuşan 2.5-9 yaş aralığındaki kekeme çocukların kullandıkları isimler, sıfatlar, zarflar, edatlar, bağlaçlar ve zamirlerdeki takılmalarının biçim ve cümledeki konum açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of the dysfluencies of Turkish speaking 2.5-9 year-old stuttering children on nouns, adjectives, adverbs, pronouns, prepositions and conjunctions in terms of word morphology and position in the sentence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDil ve Konuşma Terapistliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid351390
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid247310
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess