Beden eğitimi ve spor dersinde farklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanması: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokul beşinci sınıf Beden Eğitimi ve Spor dersinde farklılaştırılmışöğretim yaklaşımının uygulanabilirliğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bunedenle araştırma eylem araştırması olarak desenlemiştir.Araştırma, 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde, 26.02.2015-28.05.2015tarihleri arasında 11 hafta süreyle Eskişehir Tepebaşı İlçesindeki Ticaret OdasıOrtaokulu 5-B sınıfı Beden Eğitimi ve Spor dersinde uygulanmıştır. Uygulama tümsınıfta gerçekleştirilmiş; ancak belirlenen 8 odak öğrencinin verileri daha yoğunolarak kullanılmıştır.Araştırmada farklılaştırılmış öğretim yaklaşımında kullanılan `merkezler` ve`istasyon` stratejilerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, nitel veriler `videokayıtları`, `yansıtıcı günlük`, `öğrenci günlükleri`, `yarı yapılandırılmışgörüşmeler` ile nicel veriler de `Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği` yoluylatoplanmıştır. Nicel verilerin analizinde `SPSS for Windows 22` paketprogramından yararlanılmış, nitel verilerde ise betimsel analiz uygulanmıştır.Araştırmanın nicel analizleri sonucunda öğrencilerin `Beden Eğitimi ve Spor dersi`ne karşı tutumlarında son test puanları lehine anlamlı bir artış olduğu gözlenmiştir.Nitel verilerden elde edilen bulgulara göre ise öğrencilerin derse etkinkatılımlarının sağlandığı, hareket sayılarının arttığı, grupla çalışma alışkanlıklarınınve sosyal etkileşimlerinin geliştiği, bağımsız çalışma alışkanlığı kazanıldığı,öğrencilerin sınıf kurallarına uyduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunların yanı sıraöğrenci paylaşımlarının ve sorumluluk bilincinin arttığı gözlenmiş ve öğrencilerinfarklılıklara karşı saygı göstermeleri gerektiği konusunda olumlu tutumgeliştirdikleri görülmüştür. Ayrıca ürün ve süreç değerlendirmesindenyararlanılmasının olumlu sonuçlar yarattığı gözlenmiştir. Süreç değerlendirmeninsonraki derslerin planlanmasında olumlu katkılar sağladığı görülmüştür.Gerçekleştirilen bu araştırmanın sonucunda farklılaştırılmış öğretim yaklaşımınınBeden Eğitimi ve Spor dersinde uygulanabileceğinin olanaklı olduğu ve öğrenmeöğretme sürecinin farklı stratejiler kullanılarak yaklaşıma uygun olarakdüzenlenebileceği ortaya konmuştur. This study aims to find out applicability of differentiated instruction approach inPhysical Education and Sports classes with secondary school fifth grade students.For this reason, the study has been designed as an action research.The study was conducted at Eskişehir Tepebaşı Ticaret Odası Secondary school for11 weeks between 26.02.2015 and 28.05.2015 in 2014 – 2015 academic year springterm in Physical education and Sports lessons at 5-B class. Implementation wasfulfilled with whole class; however, data of 8 students who were identified as focusstudents were used more intensely.`Centers` and `stations` strategies that are among strategies used at differentiatedinstruction approach were used in the study. Quantitative and qualitative datacollection tools such as `video records`, `reflective diaries`, `student diaries`,`semi structured interviews` and `Physical Education Lesson Attitude Scale` wereused in the research. Quantitative data were analyzed using `SPSS for Windows22` package program, and qualitative data were analyzed through descriptiveanalyses.Quantitative analyses of the study revealed that there was a significant increase inattitudes of the students towards `Physical Education and Sports Lesson` incountenance of post test scores. As for the findings of qualitative data, it wasobserved that there was an increase in students' effectively participation to thelesson; their action numbers increased; their group work habits and their socialinteraction developed; it had positive contributions to their autonomous studyinghabits. In addition to those, students were observed to increase their consciousnessin terms of sharing and taking responsibilities, and to develop positive attitudestowards respecting the differences.Benefiting from product and process evaluation created positive results. Processevaluation was observed to provide positive contributions to the planning ofupcoming lessons.As a result of this research, it has been found out that using differentiated instructionapproach in Physical Education and Sports lesson is possible. It has been suggestedthat teaching and learning process can be adapted to this approach using differentstrategies.
Collections