Türkiye ve İran`daki beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğretmenlerinin özsaygı düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve İran'daki beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının özsaygı düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Kültürlerarası karşılaştırmalı araştırma yönteminden yararlanarak tasarlanan araştırmanın katılımcı grubunu 80 Türkiye (36 erkek ve 44 kadın) ve 111 İranlı (37 erkek ve 74 kadın) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak her iki ülkede geçerlilik ve güvenirlilik çalışmaları gerçekleştirilen, Cooper-Smith Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde çift yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının öz saygı puanları incelendiğinde, hem Türkiye hem de İran'daki öğretmen adaylarının orta düzeyin üzerinde olduğu görülmektedir. Ancak öz saygı puan ortalaması açısından Türkiye'deki öğretmen adaylarının puan ortalamalarının İran'daki öğretmen adaylarının puan ortalamalarından daha yüksek olduğu görülmesine karşın, öğretmen adaylarının yaşadıkları kültüre göre öz saygı düzeylerinin farklılık göstermediği diğer bir ifade ile benzer düzeyde olduğu söylenebilir. Araştırma sonuçlarına göre, öz saygı puanlarının hem cinsiyete, sınıf düzeyine, algılanan akademik başarı düzeyi, anne ve baba eğitim durumu hem de kültür değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklı olmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Özsaygı, Beden eğitimi ve spor, Öğrenci The aim of this study was to compare the levels of self-esteem of pre-service teachers studying in the physical education and sports teaching department in Turkey and Iran. 80 Turkish (36 male and 44 female) and 111 Iranian (37 male and 74 female) students constituted the participant group of the study designed using the cross-cultural comparative research method. The Coopersmith Self-Esteem Inventory, the validity and reliability studies of which were conducted in both countries, was used as a data collection tool in the study. Two-way analysis of variance (ANOVA) was used to analyze the data.When pre-service teachers' self-esteem scores were analyzed, it was observed that pre-service teachers both in Turkey and in Iran were above the moderate level. However, in terms of mean self-esteem scores, although it appeared that the mean scores of pre-service teachers in Turkey were higher than the mean scores of pre-service teachers in Iran, it can be said that pre-service teachers' levels of self-esteem did not differ according to the culture they live in, in other words, they were at similar levels. According to the results of the study, it was determined that self-esteem scores were not significantly different according to both gender, grade level, perceived level of academic achievement, educational status of mother and father and culture variables. Key Words: Self-Esteem, Physical Education and Sports, Student.
Collections