Dil ve konuşma terapistlerinin uzmanlar arası işbirlikçi çalışma hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uzmanlar arası işbirlikçi çalışma, farklı alanlardan iki veya daha fazla uzmanın hizmetleri geliştirmek ve sonuçları iyileştirebilmek, sağlık veya eğitim ortamında kapsamlı, bütüncül hizmetler sağlamak için hastalar, aile/bakıcılar veya topluluklarla birlikte çalışması ve bu uzmanların birbirlerinden bir şeyler öğrenmesi anlamına gelmektedir. Çalışmada uzmanlar arası işbirlikçi çalışma konusundaki farkındalık düzeyinin arttırılması ve dil ve konuşma terapistleri ve son sınıf öğrencilerinin bu konu hakkındaki görüşlerini ortaya koymaya odaklanılmıştır. Bu amaçla Amerikan Konuşma-Dil-İşitme Derneği tarafından 2017 tarihinde hazırlanmış olan anket Türkçeye çevrilip katılımcılara uygulanmıştır. Çalışmaya 68 dil ve konuşma terapisti, 32 Dil ve Konuşma Terapisi bölümü son sınıf öğrencisi katılmıştır. Elde edilen sonuçların Amerikan Konuşma-Dil-İşitme Derneği'nin 2016 ve 2017 yıllarındaki sonuçlarının gerisinde kaldığı görülmüştür. Ayrıca son sınıf öğrencilerinin Uzmanlar arası işbirlikçi çalışma ekiplerinden daha fazla memnun oldukları görülürken, mezun dil ve konuşma terapistlerinin ekiplere katılım ve liderlik konusunda öğrencilerden çok daha fazla olumlu geri dönüt verdiği görülmüştür. Ülkemizde uzmanlar arası işbirlikçi çalışmanın yaygınlaştırılabilmesi için, gerekli özen gösterilip bu konudaki farkındalık düzeyinin arttırılması gerektiği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Uzmanlar arası işbirlikçi çalışma, takım, ekip çalışması Interprofessional collaboration practice means that two or more professional from different fields work with patients, family/caregivers or communities to develop services and improve outcomes, to provide comprehensive, holistic services in the health or education environment, and to learn from each other. This study focused on raising awareness of collaborative work among experts and revealing the views of language and speech therapists and senior students on this topic. For this purpose, the questionnaire which prepared by American Speech-Language-Hearing Association in 2017 was translated into Turkish and applied to the participants. 68 language and speech therapists and 32 final year undergraduate students of the Speech and Language Therapy department participated in this study. The results were found to be behind the results of the American Speech-Language-Hearing Association in 2016 and 2017. Also, it was determined that final year undergraduate students were more satisfied with interprofessional collaboration practice teams, and graduated language and speech therapists provided more positive feedback on team participation and leadership than students. In order to extend the collaborative work among experts in our country, it should come to point and, the necessary level of awareness should be increased.Keywords: Interprofessional collaboration practice, team, teamwork
Collections