Show simple item record

dc.contributor.advisorSelamet, Sevim
dc.contributor.authorHeper, Can Oktay
dc.date.accessioned2020-12-28T13:40:12Z
dc.date.available2020-12-28T13:40:12Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328370
dc.description.abstractYapılan araştırmada, 1980'li yılların başında, gündeme gelen Gerilla pazarlama tekniklerinin grafik sanatlarına ve görsel tasarım problemlerine olan etkisi incelenerek tespite çalışılmıştır.Bu bağlamda, gerilla pazarlama, grafik tasarımı ve gerilla tasarım ile ilgili kaynaklar araştırılmış, üretilmiş tasarımlar analiz edilerek örneklendirilmiştir.Ürün satma amacıyla mesajların eşikaltı etkisini hedefleyen gerilla pazarlamanın kullandığı nöro?psikoloji teknikleri ve bu tekniklerin görsel algılama açısından grafik tasarıma olan etkisi analiz edilmiştir.Gerilla tasarım, pazarlama tekniğinin güncelliği ve kendini sürekli yenilemesi, görsel sanatların çok çeşitli olan ve sürekli gelişen yeni medyumlarla farklı ifade imkânlarına sahip olması, nöro?psikoloji biliminin yeni buluntuları ve popüler yaşam pratiklerinin devingenliğiyle ilişkili olarak kendini sürekli dönüştürmektedir. Süreci hala devam eden, tamamlanmamış güncel bir olgu olan gerilla pazarlama ve gerilla tasarım, kesin sınırlı tespitlerden çok, mevcut durumun analizi olarak bu araştırmada ortaya konmuştur.Gerilla tasarımın, gerilla pazarlamanın kar etme amaçlı üretim gerekçesinden farklı olarak, söz?merkezci, aksiyonist sanat ya da muhalif tasarımlarla da biçimsellik bakımından ilişkili olduğu ortaya konmuştur.
dc.description.abstractIn this study the gerilla marketing techniques' effects which had became obvious at the beginning of 80's on graphic arts and visual design problems are analized.In this context sources about gerilla marketing, graphic design, gerilla design are studied, produced products are analized and exemplified.It is also analized that the neuro-psychologic techniques gerilla marketing uses aiming subconcious messaging and those techniques' effect on graphic arts in the point of visual perception.Gerilla design is transforming it self due to marketing technique's actuality and devolopment, visual arts' varying and constantly developing media, new discoveries in neuro-psychology science and popular life pratics' dynamism.Gerilla design and gerilla marketing are introduced as continuing, uncompleted processes due to the analyze of actual situation rather than limited determinations.It is exhibited that gerilla design is rather different than gerilla marketing's target of producing for profit, gerilla design is related to logic-centric, activist art or antogonist designs in a formal way.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleGrafik tasarım bağlamında gerilla tasarımın analizi
dc.title.alternativeThe analize of guerilla marketing in graphic design context
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmAdvertisement graphic
dc.subject.ytmAdvertisement mediums
dc.identifier.yokid336394
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228484
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess