Show simple item record

dc.contributor.advisorGülmez, Bahadır
dc.contributor.authorAkder, Feyza
dc.date.accessioned2020-12-28T13:40:11Z
dc.date.available2020-12-28T13:40:11Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328368
dc.description.abstractModern Türk resminde kaligrafi yaygın bir biçimde kompozisyonun bir öğesi olarak kullanılmıştır. Kaligrafi harfler yani çizgiler üzerine geliştirilmiş bir geleneksel sanattır. Kaligrafi çizgilerden oluşur ve çizginin plastik özellikleri çizgiyi soyutlamaya yatkın kılar. Bu nedenle gerek Uzak Doğu gerekse İslam kaligrafisinin soyutlamaya yatkın doğası sadece modern Türk resminde değil on dokuzuncu yüzyılın başından itibaren Avrupa'da gelişmeye başlayan soyut sanat pratiklerinde de kullanılmıştır.Adnan Turani modern Türk resminde kaligrafiyi soyut eğilimlerle resimlerinde kullanan sanatçılardan biridir. Turani öğrencilik yıllarında ve Almanya'daki resim eğitiminden önce kontur çizgisinin özellikleri üzerine düşünmüştür. Almanya'daki eğitiminden sonra soyut sanat anlayışını değiştirmiş ve olgunlaştırmış, gerek resim gerekse akademik çalışmalarında çizginin kendine özgü karakteri, bağımsız resimsel bir öğe oluşu üzerine yoğunlaşmıştır. Adnan Turani'nin bu yönelimi modern Türk resminde süregelen orijinallik, millilik, ulusallık, mahallilik gibi tartışmalarla bağlantılıdır. Turani resimlerinde ?memleket iklimini? yaşatmak istediğini belirtir. Bu çabasında kilimler, halk dansları yapan figürleri kullansa da en çok üzerinde durduğu öğe kaligrafidir.Adnan Turani'nin sanat yaşamındaki bu seçimin bir tesadüf olmadığını ve Turani'nin seçiminin modernliğin, dolayısıyla modern sanatın bünyesinde var olan kopuşlar ve süreklilikler ile ilgili olduğunu düşünüyoruz. Bu durum, Turani'nin sanat macerasının büyük bir kısmının dahil olduğu post-modernlik ile çelişkili bir atmosfer doğurmakta ve özgünlük ile ilgili tartışmalarının yeniden doğmasına yol açmaktadır.
dc.description.abstractIn modern Turkish painting calligraphy has been used often as a composition element. Calligraphy is a traditional art which is based on lines and letters. Since calligraphy is based on lines, line?s plastic characteristics create a connection between lines and abstraction. This characteristic enabled European artists to use line as an element of abstraction as well as traditional Far East and Islamic art.Adnan Turani is an artist who uses lines as an element of abstraction in his art. Until his educational trip to Germany Turani studied on outlines. After his education in Germany his idea of abstract art changed. Since then he concentrated on line as a free sui generis element of art. Turani?s inclination to this way is an influence of the discussion about originality, nationality and localness that had been taking place for at least 30 years. Turani has been using traditional elements in his art but he has always been concentrated on lines.We believe that Turani?s choice is not a coincidence but it is an influence of modernity and concepts of modern art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleAdnan Turani`nin çizgi kullanımı
dc.title.alternativeLine's of Adnan Turani
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat Bilimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid325792
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229189
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess