Sanatta sivil toplum ve hafrıyat sanatçı inisiyatifi
dc.contributor.advisor | Karkıner, Nadide | |
dc.contributor.author | Silahtarlioğlu, Tuçe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:40:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:40:10Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328366 | |
dc.description.abstract | Sivil toplum tartışmaları, 1980'lerde sosyal bilimler alanında tekrar hatırlanan bir kavram olmuştur. Bu kavram, Türkiye gündemine 1990'larda girmiştir. 12 Eylül 1980 askeri müdahalesi, Türkiye'de sendikal, dernek, siyasal parti oluşumlarını kapatmış, halkın siyasal varlıklarına zarar vermiştir. 1980'lerin başında Türk toplumu, baskıcı ve sansürcü yönetimle, özgürlükçü, çoğulcu yeni söylemlerin arasında kalmıştır. Siyasallığını yitiren Türk toplumunun, demokratikleşme sürecinde sivil toplum tartışmaları 1990'larda yoğun olarak tartışılmış, hala da bu tartışmalar devam etmektedir. Her alanda gelişen sivil toplum, sanat alanında da genişlemiştir. Özel sektör ve devlet yardımıyla çeşitli sivil toplum kuruluşları sanata katkıda bulunmaya başlamıştır. 1950'lerden sonra hükümetlerin sanata verdikleri önem ve bütçe düşmeye başlamıştır. 1980 sonrası neo-liberal politikaların ve özel sektörün Türkiye'de etkisini göstermesiyle kültürel alanda sivil oluşumun sanata olan desteği kurtarıcı nitelik taşımıştır. Bu tez kapsamında, sivil toplum, Türkiye'de sivil toplumun algılanışı, sanatta sivil toplum ve sanatta bir sivil inisiyatif oluşumu olarak Hafriyat sanatçı grubu incelenecektir. | |
dc.description.abstract | Re-discussion of Civil Society started in 1980s. The concept was a new idea for Turkish social sciences and emerged in 1990s. The military intervention on 12th September 1980 has eliminated trade unions, associations, political parties, and political public opinion. During Turkey?s democratisation period, civil society concept became one of the most discussed topics from 1990s to nowadays. Civil society and Non-Governmental Organizations have been expanded to many sectors including art sphere. Private sectors and government budgets, NGOs contributed to artists. However, after 1950s, the government budgets declined dramatically, cultural policies especially for Turkish art and artist were not produced. After 1980s neo-liberal policies established which motivated private sector to support art scene, encouraged sponsorship. The idea of this thesis is to explain civil society, how the concept emerged to Turkish social, cultural and political ground and how civil initiatives affected. After these explanations, one of the important artist initiatives Hafriyat Art Group will be introduced, their exhibitions will be evaluated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sanatta sivil toplum ve hafrıyat sanatçı inisiyatifi | |
dc.title.alternative | Civil society and fine arts, hafriyat artist initiative | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat Bilimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | After 1990 | |
dc.subject.ytm | Art associations | |
dc.subject.ytm | Art criticism | |
dc.subject.ytm | Artists | |
dc.subject.ytm | Socio-economic structure | |
dc.subject.ytm | Civil society | |
dc.subject.ytm | Socio-cultural change | |
dc.identifier.yokid | 337456 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 228481 | |
dc.description.pages | 176 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |