Show simple item record

dc.contributor.advisorYasayaman, Zeynep
dc.contributor.authorBoyaci, Melis
dc.date.accessioned2020-12-28T13:40:10Z
dc.date.available2020-12-28T13:40:10Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328365
dc.description.abstractTürkiye'de, küreselleşmeye bağlantılı olarak 1980'li yıllarda izlenen dışa açılma politikasına koşut olarak sanat ortamında da yapılanma yaşanmıştır. Bienallerin ve kavramlı sergilerin çevresinde gelişen sanat ortamı beraberinde küratörlük üzerine tartışmaları da getirmiştir. Küratörlüğün ilk tartışmaya açıldığı ortam ise, Beral Madra'nın danışma kurulunda yer aldığı 1. İstanbul Çağdaş Sanat Sergileri'dir. İstanbul Çağdaş Sanat Sergileri izleyen süreçte gerçekleştirilen küratörlü uygulamalar, sergileme geleneğinde bir değişimi de beraberinde getirmiştir. Tezde, küratörlük kavramının zaman içindeki dönüşümü, bu dönüşümün Türkiye'deki yansımaları ve uygulamaları; bu ortamın hazırlayıcı koşulları, dönemin siyasi, ekonomik ve toplumsal yapısı ile ilişkisi irdeleniştir. Bu ilişkiler, Türkiye'deki ilk küratörlerden Beral Madra'nın küratörlüğü, Türkiye'deki ve dünya sanat ortamındaki konumu dolayımında detaylı olarak ele alınmıştır.
dc.description.abstractIn Turkey, related to the globalization, with respect to the policy to be opened foreign in 1980's, also modification realized on arts scene. The art scene progressing around the biennials and international exhibitions have brought up the discussions on curating. The first discussions on curating originally rouse out during the 1.st Istanbul International Biennial within Beral Madra who was the member of the advisory committee/ council. The exhibitions with curators following the first Istanbul International Biennial have brought new dimensions to the tradition of exhibitions. This study examines the transformation in curating concept by time, the reflections and applications of this transformation on Turkish art scene, beside studies on the circumstances of the political, economical and social background of the date influencing this art scene. The subject is discussed in details around the exhibitions Beral Madra who is the first curator in Turkey and has curetted keeping the relations between Turkish art scene and the worlds.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÇağdaş Türk sanatında küratörlük olgusu: Beral Madra
dc.title.alternativeCurating in contemporary Turkish art: Beral Madra
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArt criticism
dc.subject.ytmMuseums
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmFine arts
dc.subject.ytmModern art
dc.identifier.yokid337506
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid228483
dc.description.pages282
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess