Film dili olarak organik tipografinin kullanımı
dc.contributor.advisor | Uçar, Tevfik Fikret | |
dc.contributor.author | Okur, Çağlar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:40:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:40:08Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328361 | |
dc.description.abstract | 21. yüzyılda tipografinin amacı, iletişim kurmanın ötesinde deneysel yaklaşımlarla görsel iletişimi zenginleştirmek ve sınırlarını genişletmek olmuştur. Tipografi alanındaki deneysel yaklaşımlar, içerik ve biçim arasındaki ilişkileri kuvvetlendirerek görsel iletişime yeni bakış açıları kazandırmıştır. 21. yüzyıl başlarında bazı tasarımcıların el ile üretilen ve organik formlara sahip tipografik çalışmaları, bilgisayar ile üretilenlerden sıyrılarak fark yaratmışlardır.Bu araştırma, film dili unsuru olarak el ile oluşturulan harflerin, içeriği nasıl etkilediğini araştırmaya yöneliktir. Uygulama olarak, el ile oluşturulan harflerin ve kelimelerin, çeşitli ses ve müzik parçaları ile birlikte kurgulandığı kısa filmler tasarlanması amaçlanmıştır. Filmler, el ile oluşturulan harflerin; tasarım, üretim örnekleri ve uygulamalarıyla, bir film dili unsuru olarak kullanılabileceklerini göstermek için kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | In the 21st century typography has developed as a means to enrich and broaden the borders of visual communication providing for a wide range of experimental approaches. Experimental techniques in typography provide for new perspectives to visual communication by strengthening the relationship between the content and the visual form of the language. In the beginning of the 21-century designers have returned to the use of typographic forms produced from organic materials. These types of letterforms have a distinct character that separates them for that of the computerized letterform that has dominated graphic design for the past several decades.From this perspective, this dissertation aims to examine how hand made letters are used as elements to affect the content of language in film language. In support of this investigation this dissertation will additionally create films that combine hand made letterforms and music. These films will provide the evidence for the written investigation of experimental approaches to the role of the hand made letterform as a visual element in film. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Film dili olarak organik tipografinin kullanımı | |
dc.title.alternative | The use of organic typography as a film language | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Typography | |
dc.identifier.yokid | 352960 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 241753 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |