Türk resminin tarihsel süreci ile batı resminde ve Türk resminde fotoğrafın yeri
dc.contributor.advisor | Varlık Şentürk, Leyla | |
dc.contributor.author | Musal, Harika | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:40:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:40:05Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328356 | |
dc.description.abstract | 19.yüzyılda fotoğraf makinesinin temeli olarak kabul edilen Camera Obscure'nin bulunmasıyla birlikte fotoğraf, uzun soluklu bir serüvene adım atmıştır. Joseph Niepce'nin atılımlarıyla önemli bir gelişme kaydetmiş ve zaman içerisinde Neoklasizm, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm ve Pop art gibi pek çok akımı etkileyerek sanatçıları yeni arayışlara, yeni keşiflere götürmüştür. Avrupa'da fotoğrafın yaratmış olduğu bu etki, oryantalist çalışmaların ağırlıkta olduğu 19.yy.da ülkemizde de kendini göstermeye başlamış ve fotoğrafın bu denli gelişmesi ve yaygınlaşması, kuşkusuz Türk Resim Sanatına önemli katkılar sağlamıştır. Fotoğraf ve Resim ilişkilerinin temelinin atıldığı bu dönemde, pek çok oryantalist ressam İstanbul manzaralarını konu alan resimleriyle gündeme gelmiştir. Oryantalist resimlerin yanı sıra Türk Primitifleri'nin fotoğrafı kareleyerek büyütme tekniğiyle elde ettiği fotoğrafik görünümlerle başlayan bu süreç, daha sonra kimi sanatçıların fotogerçekçi anlayıştaki çalışmalarıyla, kimi sanatçıların ise; fotoğrafı malzeme olarak kullanmasıyla Türk Resmine önemli bir kimlik kazandırmıştır. | |
dc.description.abstract | Photography, which was accepted as the foundation of 19th century by the exploration of the Camera Obscure, has stepped in to a long-term adventure. It has a major breakthrough progress with the excretions of Joseph Niepce, and took many of the artists to seek new researches and new discoveries by effecting Neoclassism, Romanticism, Realism, İmpressionism, Expressionism, Cubism, Futurism, Dadaism, Surrealism and Pop Art movements in time. This effect of the photo which was created in Europe had begun to show itself in the oriental studies in our country in the 19th century and so the growth and spread of the photo, of course, has provided important contributions to Turkish Painting. While the basis for relationships was laid in photography and paintings in this period, many orientalist painters had come the subject field of view of İstanbul as an important element of the paintings. As well as the orientalist images, `Turkish primitives? squaring the photos obtained by using magnification techniques has started with the photographic view of this process, then with the photorealistic approach of some artists work, and has won the Turkish Government as an important identity to some artists photo material's implementation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türk resminin tarihsel süreci ile batı resminde ve Türk resminde fotoğrafın yeri | |
dc.title.alternative | The place of the photography with the historical process in the western and Turkish paintings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Western painting art | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.subject.ytm | 19. century | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.identifier.yokid | 359520 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253832 | |
dc.description.pages | 200 | |
dc.publisher.discipline | Resim Bilim Dalı |