Resim sanatında dışavurum anlayışına tarihsel bir bakış ve tek renk hakimiyetinin bir tavır olarak kullanımı
dc.contributor.advisor | Akçaoğlu, Zeliha | |
dc.contributor.author | Keküllüoğlu, Koray Halis | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:40:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:40:04Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328354 | |
dc.description.abstract | Dünya resim sanatında dışavurum tavrını benimseyen bir çok ressam yalnızlıklarını ve yabancılıklarını resimlerinde, renk özelliğini farklı şekillerde kullanarak yansıtmışlardır.Resim sanatında çok canlı ve saf renkleri tuvale sürerken çoğu sanatçı tek renk,özellikle kahverengi armonilerde yada siyah ve beyazın varyasyonlarından meydana gelen bir boya tavrı oluşturmuştur.Bu sebeple dışavurum akımının ortaya çıkış sürecini, devamındaysa resim sanatının günümüze ne şekilde ve ne gibi değişimler ya da ortak özellikler barındırarak geldiği araştırılmıştır. Doğa karşısında çalışan ressam profili, tarihsel süreç içerisinde atölyesine kapanmış, hüzünlü ve depresif monokrom resimler ile dışavurumunu yansıtan ressama dönüşmüştür. | |
dc.description.abstract | Some artists who embrace the attitute of expressionism, have reflected their loneliness and foreigness by using various shapes of the colours in their arts. While some artists use lively and pure colours on their canvas, some artists have formed an attitude of using one colour especially in brown harmonies or an attitude of colour consisting of black and white variations. For this reason, the existence process of expressionism and also how the art of painting has reached in the present day or its common properties or changes have been searched. It has been observed how an artist working outdoor, by nature, has turned into depressive, sad and trapped intohis ateiler artist. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim sanatında dışavurum anlayışına tarihsel bir bakış ve tek renk hakimiyetinin bir tavır olarak kullanımı | |
dc.title.alternative | A historical capproach to expresiionism and the domination of a single color (monocrome) as an attiude in the art of painting | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Colors | |
dc.subject.ytm | Expressionism | |
dc.subject.ytm | Art action | |
dc.subject.ytm | Color psychology | |
dc.subject.ytm | Modern art movements | |
dc.subject.ytm | Color selection | |
dc.identifier.yokid | 365719 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253877 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Resim Bilim Dalı |