Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçaoğlu, Zeliha
dc.contributor.authorKeküllüoğlu, Koray Halis
dc.date.accessioned2020-12-28T13:40:04Z
dc.date.available2020-12-28T13:40:04Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328354
dc.description.abstractDünya resim sanatında dışavurum tavrını benimseyen bir çok ressam yalnızlıklarını ve yabancılıklarını resimlerinde, renk özelliğini farklı şekillerde kullanarak yansıtmışlardır.Resim sanatında çok canlı ve saf renkleri tuvale sürerken çoğu sanatçı tek renk,özellikle kahverengi armonilerde yada siyah ve beyazın varyasyonlarından meydana gelen bir boya tavrı oluşturmuştur.Bu sebeple dışavurum akımının ortaya çıkış sürecini, devamındaysa resim sanatının günümüze ne şekilde ve ne gibi değişimler ya da ortak özellikler barındırarak geldiği araştırılmıştır. Doğa karşısında çalışan ressam profili, tarihsel süreç içerisinde atölyesine kapanmış, hüzünlü ve depresif monokrom resimler ile dışavurumunu yansıtan ressama dönüşmüştür.
dc.description.abstractSome artists who embrace the attitute of expressionism, have reflected their loneliness and foreigness by using various shapes of the colours in their arts. While some artists use lively and pure colours on their canvas, some artists have formed an attitude of using one colour especially in brown harmonies or an attitude of colour consisting of black and white variations. For this reason, the existence process of expressionism and also how the art of painting has reached in the present day or its common properties or changes have been searched. It has been observed how an artist working outdoor, by nature, has turned into depressive, sad and trapped intohis ateiler artist.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResim sanatında dışavurum anlayışına tarihsel bir bakış ve tek renk hakimiyetinin bir tavır olarak kullanımı
dc.title.alternativeA historical capproach to expresiionism and the domination of a single color (monocrome) as an attiude in the art of painting
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmModern painting
dc.subject.ytmModern painting art
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmExpressionism
dc.subject.ytmArt action
dc.subject.ytmColor psychology
dc.subject.ytmModern art movements
dc.subject.ytmColor selection
dc.identifier.yokid365719
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253877
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineResim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess