Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Selçuk
dc.contributor.authorÖztürk, Ceylan A.
dc.date.accessioned2020-12-28T13:39:50Z
dc.date.available2020-12-28T13:39:50Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328325
dc.description.abstractTarihi boyunca heykelin yapısını temsil eden sunumunun ve heykelin bir sonucu olan sergilenmesinin, 1960 yılından sonraki dönemlerdeki değişimi irdelenmiştir. 1960 yılına kadar olan dönemlerdeki sunum ve sergileme anlayışlarının, neden 1960 yılları ile değiştiği ve farklı bir boyuta ulaştığı araştırılmıştır. 1960 yılında yaşanmış olaylar, toplum yapısı ve sanatsal tutumlar göz önünde bulundurularak bu değişimler örneklendirilmiştir.Sergi ve sergileme eylemlerinin, sanat nesnesinin bir etkinliği olmasına rağmen, izleyicinin ön plana alınması ile birlikte ayrı bir alan olarak değerlendirilmeye başlandığı 1960 sonrası dönemlerle birlikte oluşmaya başlayan yeni anlayışlar ve oluşumlar araştırılmıştır. Sergi etkinliğinin, sanat nesnesinin haricinde bir alan haline gelmesi, bu alanda uzmanlaşan sergi düzenleyicilerinin çalışmaya başlaması ve küratör kavramının oluşmasına değinilmiştir.Araştırmada birçok kaynaktan yararlanılmış, sergi ve sergilemeye ait görseller ile birlikte bunların tasarımları ve düzenlemeleri araştırılmıştır. Sonuç olarak, 1960 sonrasında oluşan, heykelin yeni sunum anlayışları ve sergileme tasarımlarının özellikleri ve yapıları, örneklendirilerek açıklanmıştır. 1960 sonrası sergileme tasarımlarının önemi ve gerekliliği vurgulanmıştır.
dc.description.abstractThroughout its history, its art and sculpture that represents the nature of their stance is a natural result of the presentation and display of art, dates the change after 1960, were reviewed. Understanding of the presentation and exhibition periods until 1960, and 1960 with the changes and why different people reach a dimension is investigated. Events took place in 1960, taking into account the changes in social structure and artistic attitudes are illustrated.The actions of the exhibition and display, art object, although an event, taking the viewer to the fore after 1960 started to be evaluated as a separate field with periods started to occur in conjunction with new insights and formations were investigated. Effectiveness of the exhibition, the art object becomes a field other than this area, specializing in the exhibition and curator of the concept of regulators in the formation of the start of the study mentioned.Utilized many sources of research, exhibition and display along with images of their designs and arrangements were investigated. As a result, occurred after 1960, the statue and sculpture exhibition design features a new understanding of presentation and structure, case studies, are described. After 1960 demonstrate the importance and necessity of the design is emphasized.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title1960 sonrası heykelin sunumu ve sergileme tasarımları
dc.title.alternativeExhibition design and displays of sculpture after 1960's
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHeykel Anasanat Dalı
dc.subject.ytmSculpture art
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmPresentation
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmSculpture design
dc.subject.ytmExhibition
dc.subject.ytmCurator
dc.identifier.yokid399656
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286768
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess