Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Toros
dc.contributor.authorArtaç, Arman
dc.date.accessioned2020-12-28T13:39:49Z
dc.date.available2020-12-28T13:39:49Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328323
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 19. Yüzyılın sonlarında Amerika'da siyahlar tarafından yaratılan Ragtime müziğinin, aynı dönemde Avrupa'da yaşamış olan klasik bestecilerin eserlerine ve klasik müziğin geneline nasıl bir etkisi olduğunu tespit etmektir. Çalışmada hem orijinal Ragtime müziği, hem de bu müziğin unsurlarını kullanarak eserler üretmiş üç bestecinin örnek piyano eserleri incelenerek, bu bestecilerin Ragtime'a bakış açıları ve bu müziği eserlerinde ne şekilde kullandıkları ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, bir popüler müzik türü olan Ragtime'ın, müzik kültürü içerisindeki yeri belirlenmeye çalışılmıştır. Ragtime türünün klasik müziğe etkisi ve klasik müziğin de bu türü taşıdığı nokta bağlamında, bu müziğin araştırılmayı hak eden noktalarına dikkat çekilmiş, müzik tarihi açısından ve sanatsal açıdan taşıdığı değer konusunda tespitler yapılmıştır. Bunun yanısıra, Ragtime etkisi ile yazılmış eserleri icra edecek piyanistlere söz konusu eserlerin yorumlanması ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe main object of this study is to state how Ragtime music which was created by African Americans in America in the late 19th century, influenced the works of the artistic music composers who lived in Europe around the same period and the artistic music in general. In this study it has been introduced how such composers used this music in their works and their perspectives on Ragtime by analysing the examples of the piano works composed by the three composers who have produced works by using the original Ragtime and the elements of this music. According to the findings which were obtained, Ragtime is tried to be determined where it?s place in the musical culture as a popular genre. Attention have been drawn to the respects of this genre which deserve to be researched in the context of the effect of Ragtime genre on the art music and also to the point which has been art music brought it. Some determinations has been made on it?s value in terms of the history of music and artistically in general. Apart from this, advices were made regarding the interpretation of these works to the pianists who will perform the pieces which are composed with Ragtime influences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleRagtime ve Avrupa müziğindeki yansımaları
dc.title.alternativeRagtime and it's reflections on European art music
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPiyano Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmRagtime
dc.subject.ytmEuropean music
dc.subject.ytmEuropean
dc.subject.ytmEuropean art
dc.subject.ytmNegros
dc.subject.ytmPopuler music
dc.subject.ytmMusic culture
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.identifier.yokid407363
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid287945
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplinePiyano Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess