Simülasyon etkisinde resim sanatı
dc.contributor.advisor | Coşkun, Rıdvan | |
dc.contributor.author | Karaca, Gülçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:39:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:39:48Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328321 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması, simülasyon kuramından yola çıkarak, resim sanatı akımları ve yapıtlarını, yaptıkları simülasyon etkisi çerçevesinde incelemektedir. Çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümünde, tezin dayandığı kuram olan simülasyon kavramının ortaya çıkışı, kuramcısı ve içeriği hakkında bilgi verilerek, kavramın resim sanatıyla ilişkisi incelenmektedir. İnsan toplumlarının göstergelere, imgelere verdikleri önem ve imgelerden oluşan resim sanatının mesaj iletmedeki gücü ele alınmaktadır. İlk kez yapılan resimlerin, insanların sığınma ve korku duygularına bağlı olarak yapılmış olabileceği ve bu resimlere bu yüzden farklı anlamlar yüklenerek, resimlerin sadece birer resim olarak değil, bir şeylerin simülasyonları olarak algılandığı üzerinde durulmaktadır.İkinci bölümde, resimlerle oluşan yeni gerçekliklerin, kiliselerin gücü elinde barındırdığı Avrupa'da, korku ve inanç simülasyonlarının ağır bastığı dönemler olan Gotik ve Barok arasındaki dönemler, bu dönemler boyunca oluşturulduğu kabul edilen simülasyon örnekleri incelenmektedir.Üçüncü bölüm, modernleşme sürecine giren Avrupa ve Empresyonizmden Soyut Sanata kadar Avrupa resim sanatını içermektedir. Modernizmle beraber değişen fikirler, yaşam koşulları, bunları yansıtan sanatın simülasyon olarak etkileri araştırılmıştır.Dördüncü Bölüm olan son bölümde ise, içinde yaşadığımız dönem olan 21. yüzyıldaki resimler, resimleri aşarak oluşan yeni biçimlere bürünmüş, fotoğraf, sinema ve reklam yoluyla oluşan simülasyonlar incelenmektedir. | |
dc.description.abstract | This thesis study analyses art history and art productions according to Baudrillard?s simulation theory. Study includes four parts. In the first part, the theory which the thesis is based on and its connection with art are analyzed. The importance, the people give to the images, signs and the power of the painting art existed from images are handled. In the thesis, the first paintings were accepted to be made according to the feeling of fear and asylum. The paintings could be thought that they are not only paintings but also simulations of feelings or ogjects.In the second part, the new realities created by paintings were examined between Gothic and Baroc ages in Europe in which fear and belief simulations were made.Third part includes Europe in modernism and European paintings from Empresionism to Abstract paintings. Changing ideas with modernism, life conditions and paintings? effects which reflect these as a simulation were searched.As a last part, in the forth part, 21?th century?s simulations which are made the paintings, photography, cinema and mass media were searched. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Simülasyon etkisinde resim sanatı | |
dc.title.alternative | Art in the effect of simulation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Simulation | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Modernism | |
dc.subject.ytm | Neorealism | |
dc.identifier.yokid | 409210 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 287941 | |
dc.description.pages | 375 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |