Göstergebilimsel açıdan Cihat Burak eserlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akçaoğlu, Zeliha | |
dc.contributor.author | Can, Gülsevim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:39:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:39:47Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328319 | |
dc.description.abstract | Gösterge, bir şeyi çağrıştırarak ya da o şeyin yerini tutarak iletişim sağlayan bir araçtır. Günlük hayatın her alanında yer alan sosyal, doğal, yapay ve sanatsal göstergeler, göstergebilimin inceleme alanıdır. Çalışma genel olarak gösterge kavramını, göstergebilimi, göstergelerden yola çıkarak yapılan sanat eseri incelemelerinin bir derlemesini ve özelde de Cihat Burak'ın sanatsal kişiliği ışığında onun eserlerinin incelenmesini kapsar.Sanatçı Cihat Burak, yenilikler anlamında, Türk Resim Sanatı Tarihi içerisinde önemli bir yere sahiptir. Gerek geçmişini, yaşadığı dönemi ve imgelerini kendine has fırçasıyla harmanlayarak işlemesi, gerekse toplumun farklı kesimlerini sanat aracılığı ile genele aktarması açısından, resim, seramik ve öyküleri ile öncelikle tanık, ardından düşündürücü, açıklayıcı ve eleştirici/eleştirel olmuştur. Çalışma, kısaca kültür-sanat alanındaki değişikliklere değinmekte, Cihat Burak hakkında bilgi vermekte ve göstergebilim yardımıyla sanatçının eserlerini inceleme olanağı sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | A sign is a means that provides communication through forming associations or substituting with concepts. All the social, natural, artificial, and artistic signs can be analyzed in the field of semiotics. This study focuses on a review of the concept of sign in general, semiotics as a discipline, and analysis of artworks with respect to semiotics. Specifically, it provides an analysis of the works created by Cihat Burak in light of his artistic character.Cihat Burak as an artist fulfills an important role in the history of Turkish art-painting, especially in term of innovations. With respect to both his synthesis of images in the past and in his era with his brush, and his passing over the stories of various sections of society to a broader audience, his paintings, ceramics and writings have been witnesses of the times he lived while they describing and criticising his era in a thought provoking way. In these respects, this study includes a summary of the changes in the cultural and artistic climate of Turkey, a descriptive synopsis about Cihat Burak and a set of analysis regarding his works. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Göstergebilimsel açıdan Cihat Burak eserlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | A study about Cihat Burak's works in the perspective of semiology | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.subject.ytm | Painting criticism | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Burak, Cihat | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 413094 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 287940 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Resim Bilim Dalı |