dc.contributor.advisor | Esmer, Hayri | |
dc.contributor.author | Uğuz, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:39:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:39:32Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328292 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 1960lı yıllarda Amerikada baskıresim alanında yaşanan gelişimin nedenleri ve Soyut Dışavurumcu akım ile olan ilişkisi örnekler üzerinden incelenerek, baskıresimin gelişim sürecinde geçirmiş olduğu değişimler ele alınmıştır.1960?lı yıllarda baskıresim Amerika?da eşi görülmemiş bir başarıya ulaşmıştır. Baskıresmin rönesansı olarak adlandırılan bu süreçte Soyut Dışavurumcu sanatçıların baskıresme gösterdikleri ilgi ve bu uygulamalarla gerçekleştirdikleri sanatsal üretimin artması, galerilerin ve müzelerin bu alana duydukları ilgiyi arttırmıştır. Bu kurumların baskıresime daha fazla yer ayırmasıyla birlikte baskıresim geniş bir kitle tarafından takip edilmeye başlanmıştır. Soyut Dışavurumcu gibi 20. Yüzyılın ikinci yarısına yön vermiş önemli bir akımın çok önemli sanatçılarının sanatsal üretimlerini baskıresim ile gerçekleştirmeleri, bunun kendilerini ifade eden önemli bir dil olduğunu düşünmeleri, baskıresme önemli bir ivme kazandırmıştır. Oluşan bu başarının ardında, baskıresmin Amerika?da II. Dünya Savaşı?nın öncesinden başlayarak 1960?lı yıllara kadar süren gelişim serüveni yer almaktadır.Tezin konusunu oluşturan bu gelişim süreci, tez içinde üç bölümde ele alınmaya çalışılmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde 19. Yy?da Amerika?nın kırsal dünyayı betimleyen ve bu alanda varlık bulan sanatsal durumu incelenmiş, II. Dünya Savaşının başladığı yıllarda modern olan ile tanışan Amerikan sanatında görülmeye başlanan değişimlerin nedenleri üzerinde durulmuş ve baskıresim ile olan ilişkisine görünürlük kazandırılmaya çalışılmıştır.İkinci bölümde, savaş sonrasında Amerika?daki göçmen sanatçılar, bunların çalışmaları ve Atölye 17 ile görünürlük kazanan sanatsal faaliyetler ile baskıresim arasındaki bağlantılar ele alınmış; bunlar ile Soyut Dışavurumcu sanatın oluşumu ve ortaya çıkış nedenleri arasında ilişkiler kurulmaya çalışılmıştır.Son bölümde ise baskıresimin yakaladığı başarının ardındaki en önemli nedeni oluşturan atölyelerin kuruluşu, yapısı, çalışma koşulları, sanatçılar ile kurdukları ilişkiler ve buradaki sanatsal üretimler üzerinden dönemin değişen ve yeni bir kimlik kazanmaya başlayan baskıresim potansiyeli tanımlanmaya çalışılmıştır. Tanımlanmaya çalışılan bu baskıresim kültürü kuşku yok ki, sadece Amerika için değil, Avrupa ve tüm sanat dünyası için de yeni bir bakışın ve biçimlenmenin etkili bir faktörü olarak görüşmüştür.Anahtar Kelimeler: Baskıresim, Amerika Birle?ik Devletleri, Soyut Dışavurumculuk, Federal Sanat Projesi, Atölye 17, Pratt, Tamarind, ULAE, Hollander, Gemini G.E.L., 60'lı yıllarda baskıresim, Baskıresmin Rönesansı | |
dc.description.abstract | In this study, the causes of the development in printmaking and how the causes relate to Abstract Expressionism were examined through examples. Besides, the present study deals with the changes in printmaking during its development in 1960s.In 1960s, a great success in printmaking was seen in the U.S. During this period, which is called as a renaissance of printmaking, the interests of abstract expressionist artists on printmaking and the increase in artistic production in printmaking also increased the interests of galleries and museums on printmaking. As a result of these institutions' giving importance on printmaking, printmaking was started to be followed by greater masses of people. That leading artists of Abstract Expressionism, as a highly significant trend that shaped the second half of the 20th century, created their work by means of printmaking and that they thought that printmaking was an important language for expressing themselves resulted in a significant momentum in printmaking. Behind the cause of the success of printmaking lies the developmental period in the U. S., started before the Second World War and continued until 1960s.This developmental period, which is the topic of the present thesis, was examined in three chapters. In the first chapter of the current study, the status of 19th century American art that illustrated the rural world was investigated. In addition, the proposed study focused on the causes of changes in American art that met what is modern with the start of World War II, and aimed at revealing the relationship between these causes and printmaking.In the second chapter, the immigrant artist in the U.S. after the war, their work and the relationship between artistic activities at Atelier 17 and printmaking were studied. The second chapter also deals with how these aspects impact the emergence of Abstract Expressionism.The last chapter describes the emergence of workshops, which are considered as the most significant reason behind the success of printmaking, the structure of the workshops, work conditions at the workshops, and their relations with artists. In the last chapter, it was aimed at illustrating the artistic potential in printmaking, which changes and continues to gain a new identity, through the work created at the workshops. Without doubt, the printmaking culture, aimed to be described in this study, is regarded as an influential factor on the emergence of a new perspective and form for art not only in the U.S. but also in the whole Europe.Key Words: Printmaking, United States of America, Abstract Expressionism, Federal Art Project, Atelier 17, Pratt, Tamarind, ULAE, Hollander, Gemini G.E.L., Printmaking in 60's, Renaissance of printmaking | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | ABD`de baskıresimin gelişiminde etkili olan atölyeler ve soyut dışavurumculuk | |
dc.title.alternative | The workshops involved in the development of printmaking in USA and abstract expressionism | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Baskı Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10012310 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344811 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |