Evrensel ölçekte cam eğitimi ve bu alandaki gelişmeler
dc.contributor.advisor | Ağatekin, Mustafa | |
dc.contributor.author | Asmaz, Ayşenur Ceren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:39:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:39:31Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328289 | |
dc.description.abstract | ?Evrensel Ölçekte Cam Eğitimi ve Bu Alandaki Gelişmeler? başlıklı bu çalışma; cam alanında eğitim-öğretim sürecini inceleme amaçlı olarak; Dünya ve Türkiye?deki örnekleriyle anlatmak üzerine hazırlanmıştır.Cam, keşfedilişinden Avrupa Endüstri Devrimi?ne kadar insanların yaşamlarında kullanım ve süs eşyası olarak yer almış, Endüstri Devrimi ile gelen makineleşmenin ardından daha kolay ulaşılabilir hale gelmiş bir malzemedir. Okullaşma anlamında ise ilk adımlar Çekoslovakya?da atılmış; 1856 yılında Kamenicky Senov, 1870 yılında Novy Bor ve 1920 yılında Zelezny Brod kurulmuştur. Yirminci yüzyıla gelindiğinde Amerika?da başlayan Stüdyo Cam Hareketi sonrasında oluşan ilgi ve süreklilikle cam, çağdaş sanat dalları arasındaki yerini almış ve halen varlığını sürdürmektedir.Beş bölümden meydana gelen tezin ilk bölümünde; camın tanımı ve tarihçesine dair genel bilgiler bulunmaktadır. İlk olarak camın kimyasal yapısı ve üretim sürecinde kimyasal yapının etkisine dair bilgiler verilirken; sonrasında camın bulunuşu, yapay camın üretimi ve zaman içerisinde camın hem teknik hem de sanatsal gelişimine dair süreç anlatılmaktadır.Dünya ve Türkiye?de cam eğitiminin gelişme sürecinin incelendiği ikinci bölümde, cam eğitimi alanında öncü sayılabilecek ülkeler ve bu ülkelerin cam eğitimine yaklaşımlarına değinilmiştir. Dünya?da cam eğitiminde öncü ülkeler Çek Cumhuriyeti, Amerika Birleşik Devletleri, Büyük Britanya, Polonya ve Japonya olarak belirlenirken, Türkiye?de de cam eğitiminin gelişim sürecine dair veriler bulunmaktadır.Tezin üçüncü bölümünde, Dünya?da ve Türkiye?de cam eğitimi veren okullar ve özel kurumların sınırlılıklar dâhilinde (Okullar Dünya?da 22 adet, Türkiye?de 6 adet ? Özel kurumlar Dünya?da 8 adet, Türkiye?de 1 adet) kısa tarihleri, müfredatları ve sunduğu olanaklar incelenmiştir.Tezin dördüncü bölümü kişisel uygulamalara ayrılmıştır. Bu bölümde; genel anlamda eğitim kavramının farklı düzey ve boyutlardaki yansımaları, eleştirel bir bakış açısıyla, cam malzeme kullanılarak, iki ve üç boyutlu olarak yorumlanmıştır. Ayrıca yaratım ve üretim sürecinin tüm aşamaları ve sonuçları da bu bölümde yer almaktadır.Tezin beşinci ve son bölümü olan sonuç bölümünde; üçüncü bölümde incelenen okul ve özel kurumlardan elde edilen veriler incelenmiş ve bu veriler ışığında cam eğitiminde planlama ile ilgili öngörülen görüşler ve öneriler ortaya konmuş; ölçme değerlendirme yapılmıştır.Anahtar Kelimeler:Cam Eğitimi, Cam Sanatı, Cam Okulları, Türk Cam Sanatı. | |
dc.description.abstract | This thesis which is called ?Glass Education on Global Scale and Developments in This Area? has been prepared to explain glass art and glass art education with examples from both World and Turkey so as to analysis training period of Glass material.Glass is a material which has taken a place in life cycle in the form of craft and other common goods from its discovery to European Industrial Revolution and it became more accessible after labor displacement that came with Industrial Revolution. First steps taken in schooling were in Czechoslovakia with, Kamenicky Senov (1856), Novy Bor (1870) and Zelezny Brod (1920). In 20th century, with emergence of Studio Glass Movement, Glass took place among modern branches of art and stil remains.The first chapter of the thesis is composed of five chapters; contains general information about the defination and history of glass. First; given that the information of, effect of the chemical structure in the production process, then exploration of the glass, production of artificial glass and in time the process of the development of both technical and artistic glass is explained.In the second chapter which is examined development process of glass education in Turkey and in the World; referring pioneer countries in the field of education of glass and approaches to education in these countries. Pioneer countries in the field of education determined as; The Czech Republic, USA, Great Britain, Poland and Japan. And there is information about, development process of glass education in Turkey.The third chapter of the thesis; there are schools of glass and private institutions in the World and Turkey within limitations (twenty two schools in the World, six schools in Turkey ? eight private institutions in the World, a private institution in Turkey), and their short histories, curriculums and facilities they offer The last chapter of thesis has been reserved for personal exercises. In this chapter, education concept in general has been interpretted with reflections in different size and levels using glass material which has been worked as two or three dimensional way, with a judgmental perspective.The fifth and final part of the thesis is conclusion. In this chapter; the schools and the private institutions referred in the third chapter are examined and based on these datas; there are suggestions like, planning glass education, recommendations of structure of glass education.Keywords:Glass Education, Glass Art, Glass Schools, Turkish Glass Art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Evrensel ölçekte cam eğitimi ve bu alandaki gelişmeler | |
dc.title.alternative | Glass education on global scale and developments in this area | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Fine arts academy | |
dc.subject.ytm | Glass | |
dc.subject.ytm | Glass art | |
dc.identifier.yokid | 10021159 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 349375 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |