Seramik sanatında mozaik tekniğinin uygulanması ve Eskişehir Çağdaş Seramik Açık Hava Müzesi örneği
dc.contributor.advisor | Sevim, Sıdıka | |
dc.contributor.author | Yildirim, Öznur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:39:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:39:13Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328257 | |
dc.description.abstract | Seramik insan hayatına dahil olduğundan bu yana bünyesindeki değişkenlik, teknik çeşitlilik gibi yapısal özellikleri nedeniyle çeşitli amaçlar için kullanılmıştır. İlk zamanlar ihtiyaçtan dolayı kullanılan seramik malzeme hep bir estetik kaygıyla zaman içinde sanat olgusuna dönüşmüştür. Bu estetik kaygı, doku, doluluk boşluk, dekor, karışık malzeme gibi öğeler ile hem seramik formlarda hem de seramik yüzeylerde kullanılmıştır. Bu öğeler kullanılırken formlarda veya yüzeylerde yeni arayışlar olmuştur. İhtiyaçtan dolayı ortaya çıkan bu yeni arayışlar bazen bir renk, bazen bir leke, bazense çeşitli tekniklerin kullanıldığı yöntemler olmuştur. Bunlardan bir tanesi de sanattaki teknik arayıştan kaynaklanan ve M.Ö. 4000'lerde ilk kez Sümerler tarafından kullanılmaya başlanan mozaik tekniğidir. Mozaik tekniği de seramik sanatında 1900'lerin başında çeşitli sanat akımlarının doğması ile denenmeye başlamış ve yavaş yavaş seramik sanatı içinde yerini almıştır. Bu çalışmada çağdaş seramik sanatında mozaik ve seramik malzemenin birlikteliği incelenerek, günümüz çağdaş seramik sanatıyla mozaik ilişkisi Eskişehir Çağdaş Seramik Açık Hava Müzesi örneği ile değerlendirilip desteklenecektir. | |
dc.description.abstract | Ceramics has been used for different purposes because of its structural features like its variability, technical variety since it has been included in human life. At first it has been used to fulfil the needs; however, with an aesthetical apprehension it has been turned into an artistic phenomenon. This aesthetical apprehension along with the components like texture, fullness, emptiness and decoration, mixed materials has been used both in ceramics forms and surfaces. While these components have been used, new pursuits in forms and surfaces emerged. This pursuit has emerged because of the need and becomes methods in which sometimes colour, stain or different techniques are used. One of these is mosaic technique, which emerged as a result of fulfilling needs, and is firstly used by Sumerians in 4000 B.C. Mosaic started to be used in the art of ceramics in the early 1900s with the emergence of different artistic movements and took its place in the art of ceramics. In this research the co-occurrence of mosaic and ceramics material in contemporary art of ceramics is going to be examined and the relationship between contemporary art of ceramics and mosaic is going to be evaluated and supported by the Eskişehir Open-Air Museum of Modern Ceramics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Seramik sanatında mozaik tekniğinin uygulanması ve Eskişehir Çağdaş Seramik Açık Hava Müzesi örneği | |
dc.title.alternative | Implementation of mosaic techniques in the ceramic art and example of Eskisehir Contemporary Ceramics Open Air Museum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Mosaics | |
dc.subject.ytm | Mosaic technique | |
dc.subject.ytm | Open air museum | |
dc.subject.ytm | Eskişehir | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.identifier.yokid | 10081914 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 397734 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |