Baskıresim ve sokak sanatı
dc.contributor.advisor | Esmer, Hayri | |
dc.contributor.author | Balamber, Burçak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:39:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:39:07Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328245 | |
dc.description.abstract | Sokak sanatı Amerika'da 1960'lı yıllarda doğmuş ve günümüze kadar farklı sanat dallarından beslenerek zaman içinde sahip olduğu felsefi değerleri değiştirmeye ve genişletmeye başlamıştır. Baskıresim sanatı, çağdaş sanatın disiplinlerarası yapısına uygun şekilde farklı disiplinlerden tekniklerle denemeler yapmış olan sokak sanatçılarının üretimlerinde önemli rol oynamıştır. Tezin ilk bölümünde, günümüz sokak sanatının kapsamının ve anlamının daha iyi anlaşılabilmesi için temel oluşturmak adına, kamusal alanın geçirdiği tarihsel dönüşüm, kamusal alan modelleri ve kamusal alanın özellikleri ele alınmıştır. İkinci bölümde, sanatın kamusallaşma süreci anlatılmış ve ardından 1960'larda Amerika'da ortaya çıkan graffitinin sokak sanatına dönüşümü kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır. Daha sonra sokak sanatının sokak kimliğinden sıyrılarak galeri/müze duvarlarına girmesiyle başlayan kurumsallık tartışmaları ve vandallık boyutu ile birlikte sokak sanatının popülerleşmesi ve bunda internetin etkisi de değerlendirilmiştir.Sokak sanatının baskıresim sanatıyla ilişkisinin tartışıldığı son bölümde, Baskıresim sanatına dair genel bir çerçeve çizdikten sonra, birbirinden farklı iki sanatsal disiplin olan sokak sanatını ve baskıresmi biraraya getiren ortak paydalar ele alınmıştır. Baskıresmin izinden giden sokak sanatçılarının çalışmalarından örnekler verilerek, baskıresmin sokak sanatı ve sanatçıları üzerindeki etkisinin ne denli önemli olduğunun ve sokak sanatının baskıresim ile etkileşime girdikçe güçlenerek yaygınlaştığının altı çizilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sokak Sanatı, Graffiti, Baskıresim. | |
dc.description.abstract | Street art, a distinct way of artistic expression born in America in the 1960s, has fed on many different disciplines of art throughout its evolution and started to gradually change and expand its former philosophical values and priorities. During this period, printmaking art has played a crucial role in production processes of street artists who made experiments with numerous methods from many artistic disciplines, in a way suitable to the interdisciplinary nature of contemporary art. In the first part, it has been made a comprehensive discussion on public space with its historical transformation, models and characteristics in order to give a better understanding of the extent and the meaning of today's street art. Secondly, after retailing the nationalization period of art, it has been inclusively discussed the transformation of graffiti art emerged in America in the 1960s into street art. Later on, the discussions on street art getting institutional that has started when the works on streets were hung on the white walls of galleries/museums and when street art no longer belonged merely to the streets, as well as discussions on vandalism have also been assessed in the study. In the final part where the relations between street art and printmaking art have been discussed, the common grounds that bring street art and printmaking art, being two artistic disciplines different from each other, close together have been emphasized after drawing a thorough frame about printmaking art. By adducing some works by the street artists who follow in the printmaking's footsteps, it has been underlined how much important and powerful the impacts of printmaking on street art and its artists were, and that street art became gradually stronger and, therefore, much more widespread and popular around the world as it interacted with the art of printmaking. Key Words: Street Art, Graffiti, Printmaking Art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Baskıresim ve sokak sanatı | |
dc.title.alternative | Printmaking and street art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Baskı Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Graffiti | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Printmaking | |
dc.subject.ytm | Street art | |
dc.identifier.yokid | 10086727 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 397738 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |