Tadashi Suzuki metodunda oyuncunun çalışma, hazırlık ve yaratım süreçleri
dc.contributor.advisor | Sekmen, Mustafa | |
dc.contributor.author | Bozdoğan, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:38:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:38:38Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328189 | |
dc.description.abstract | XX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren, tiyatronun ritüel karakterini ve özünü kaybetmiş olduğu yönündeki eleştiriler yeni arayışlara kapı aralamıştır. Bu doğrultuda aralarında Tadashi Suzuki'nin de bulunduğu kimi yönetmenler tarafından bu öze yeniden ulaşmanın olanakları araştırılmış ve Doğu'nun geleneksel dramatik türleri, hem eğitimi ve uygulamasıyla yaygınlık kazanmış gerçekçi tiyatro anlayışının sorgulanması hem de alternatif bir yaklaşımın geliştirilebilmesi açısından bir kaynak olarak kabul edilmiştir.Bu çalışmada öncelikle, Geleneksel Japon Tiyatrosu türlerinden faydalanılarak, Japon yönetmen Tadashi Suzuki tarafından geliştirilmiş çağdaş bir oyunculuk metodu olan ve Tadashi Suzuki Metodu (TSM) olarak adlandırılan metodun oluşumuna etki eden türler ve koşullar incelenmiştir. Oluşumuna etki eden türlerin ve koşulların özelliklerinin saptanıp açıklanmasının ardından TSM'de oyuncunun çalışma, hazırlık ve yaratım süreçleri araştırılmıştır. Bu doğrultuda, TSM'de oyuncunun çalışma sürecini oluşturan alıştırmalar, ayrıntılı bir biçimde açıklanmış ve bu alıştırmaların amaçlarından ve uygulanma biçimlerinden hareketle metodun, oyuncunun hazırlık ve yaratım süreçlerini nasıl yönlendirdiği saptanmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, oyuncunun hazırlık ve yaratım süreçlerine içkin olduğu bulgulanan TSM'de oyuncu çalışması sürecinin, oyuncuya sunduğu olanaklar değerlendirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Tadashi Suzuki, Geleneksel Japon Tiyatrosu, Oyunculuk metodu,Tadashi Suzuki Metodu. | |
dc.description.abstract | From the second half of the twentieth century, criticism that the theater lost its ritualistic character and its essence, has opened doors to new quests. In this direction, possibilities of reaching this essence again have been researched by some directors including Tadashi Suzuki, and the traditional dramatic genres of the East have been regarded as a source for questioning the realistic theater understanding that has become widespread through its education and practice, as well as for developing an alternative approach.In this study primarily, the types and conditions affecting the formation of the method called Tadashi Suzuki Method (TSM), which is a contemporary acting method developed by Japanese director Tadashi Suzuki, have been examined by using the traditional Japanese theater types. After identifying and explaining the characteristics of the types and conditions affecting the formation, the training, preparation and creation processes of the actors or actresses in TSM have been explored. Accordingly, the exercises that constitute the training process of the actors or actresses in TSM have been explained in detail and how the actors or actresses lead the preparation and creation processes of the method in terms of the aims and application forms of these exercises has been tried to be determined.Consequently, the possibilities offered to the actors or actresses by the training period in TSM which is discovered to be immanent to their preparation and creation processes have been evaluated.Keywords: Tadashi Suzuki, Traditional Japanese Theatre, Acting method, Tadashi Suzuki Method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Tadashi Suzuki metodunda oyuncunun çalışma, hazırlık ve yaratım süreçleri | |
dc.title.alternative | Training, preparation and creation processes of actors in Tadashi Suzuki method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-22 | |
dc.contributor.department | Sahne Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Theater education | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Theater players | |
dc.subject.ytm | Acting | |
dc.subject.ytm | Game techniques | |
dc.subject.ytm | Stage tecniques | |
dc.subject.ytm | Stage arts | |
dc.subject.ytm | Japanese theatre | |
dc.subject.ytm | Suzuki, Tadashi | |
dc.identifier.yokid | 10152617 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 464354 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Tiyatro Sanat Dalı |