Show simple item record

dc.contributor.advisorİpekli, Erol
dc.contributor.authorEsen, Uluç
dc.date.accessioned2020-12-28T13:38:33Z
dc.date.available2020-12-28T13:38:33Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328180
dc.description.abstractHikâye anlatıcılığına dayalı sahneleme üslubu en eski ve en yalın sahne sanatı formlarından biridir. Geleneksel Türk gösteri sanatlarında bu örneğe Meddahta rastlanır. Bu çalışmada Geleneksel Meddah formundan yola çıkarak çağdaş bir sahneleme ortaya koymak hedeflenmiştir. Çalışmanın bir diğer amacı da Goethe'nin Faust'unu bu sahnelemenin hikâye kaynağı olarak kullanmak ve Faust metnini tek kişilik bir anlatı metnine uyarlamaktır. Bu amaçlarla ortaya konulan bu tez çalışması, sahnelemeye yönelik olarak yapılan arka plan çalışmasını ve sahneleme aşamalarını içermektedir. Sahnelemeye yön verecek ifade araçlarını keşfetmek için yapılan çalışmada araştırılan konulardan birinin başlığı anlatı formları olan diegesis ve epik anlatı üzerinedir. Diğer bir başlık da Meddahın dünyası ve ifade araçları üzerinedir. Ayrıca, bu tezde bir sanatçı olarak Goethe incelenmiş ve Faust metninin içerdiği anlamlar modernite kavramı çerçevesinde ele alınmıştır.
dc.description.abstractStory-telling based staging form is one of the most plain and most ancient forms of performing arts. This form was originally employed in Meddah performances in Traditional Turkish Performing Arts. Achieving a modern staging experience through Meddah Form is the main purpose of this study. Focusing on Goethe's Faust as the main plot and retelling the Goethe's text in a form of solitary narration is the second goal of this study. This dissertation includes notes on background survey for staging and phases of staging process. Main titles of the study for attaining the tools of expression which will guide the staging are the concepts of diegesis and epic narration. On the other hand, Meddah's nature and its tools of expressions are reviewed and analysed. Concurrently, while Goethe was being examined as an artist, underlaying connotations of the Faust text are evaluated within the frame of Modernity concept.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleJohann Wolfgang Von Goethe`nin Faust adlı oyununun çağdaş bir meddah performansı olarak uygulanması ve sahnelenmesi
dc.title.alternativeAdapting and staging Johann Wolfgang Von Goethe's Faust as a contemporary meddah peformance
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-11-19
dc.contributor.departmentTiyatro Anasanat Dalı
dc.subject.ytmEpic theatre
dc.subject.ytmGoethe
dc.subject.ytmFaust
dc.subject.ytmMeddah
dc.subject.ytmStaging
dc.subject.ytmStage arts
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmTheater plays
dc.identifier.yokid10176701
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid486294
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess