Geçmişten günümüze Afrika cam boncukları
dc.contributor.advisor | Ağatekin, Mustafa | |
dc.contributor.author | Bedel Özek, Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:38:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:38:32Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328178 | |
dc.description.abstract | `Geçmişten Günümüze Afrika Cam Boncukları` başlıklı bu çalışmanın amacı; Afrika'da cam boncuk üretiminin ve kullanımının yaygın olduğu ülkeleri, kullanılan cam boncuk üretim yöntemlerini, araç ve gereçleri ve günümüzdeki örneklerini araştırmak, ortaya çıkan araştırma sonuçlarıyla da cam boncuk tarihine ve günümüze ışık tutabilmektir. Ülkemizde Afrika Cam Boncukları hakkında çok fazla bilgi olmadığından bu konu detaylı olarak incelenerek ülkemize zengin bir kaynak oluşturulması amaçlanmıştır.Çalışma, teorik anlatımların yapıldığı ve kişisel uygulamaların gerçekleştirildiği beş bölümden meydana gelmektedir. Çalışma yöntemi olarak internet, kitap, makale ve muhtelif kaynaklardan yararlanılmış, elde edilen konu ile ilgili bilgiler bir araya getirilerek çeşitli görsellerle zenginleştirilmiştir. Tezin birinci bölümünde; cam boncuğun tanımı ve ortaya çıkışı ele alınmış; sonrasında da Afrika Cam Boncuğunun tarihsel süreci ve gelişimi incelenmiştir. Afrika'nın değişik ülkelerinde ortaya çıkan farklı antik cam boncukların yapıları ve türleri araştırılarak; ortaya çıkan örneklerle geniş bir ürün yelpazesi ortaya konulmuştur. Tezin ikinci bölümünde ise; geçmişte Afrika'da cam boncuk yapımında kullanılmış ve günümüzde de halen kullanılan araç ve gereçler alt başlıklar halinde görsellerle açıklanmıştır.Afrika Cam Boncuk yapım tekniklerinin ve günümüzdeki örneklerinin incelendiği üçüncü bölümde, genel olarak beş farklı yapım tekniğinin kullanıldığı ve ilk tekniğin de kendi içinde farklı yöntemlerinin olduğu açıklanmıştır. Farklı yöntem ve tekniklerle yapılmış Afrika Cam Boncuk örnekleri de kendi bölümlerinde alt başlıklar halinde verilmiştir. Ayrıca Afrika'da hala aktif olarak üretimine devam edilen cam boncuk türleri incelenmiş ve günümüzdeki Afrika Cam Boncuk Endüstrileri hakkında bilgiler verilmiştir.Tezin dördüncü bölümü, gerçekleştirilen kişisel uygulamalara ayrılmıştır. Bu bölümde; genel anlamda ele alınan Afrika Cam Boncuk örneklerinden ilham alınarak yeni cam boncuklar üretilmiş ve üretilen cam boncuklar çağdaş tasarımlarla yeniden yorumlanmıştır. Ayrıca üretim sürecinin tüm aşamaları ve sonuçları da bu bölümde yer almaktadır. Tezin beşinci ve son bölümü olan sonuç bölümünde; çeşitli boncuk türlerinin yaygın olduğu Afrika kültüründeki cam boncuğun geçmişteki ve günümüzdeki yeri hakkında yorumlar yapılmıştır.Anahtar Sözcükler: Cam Sanatı, Cam Boncuk, Afrika Boncuk Kültürü, Afrika Cam Boncuğu, Afrika Ticaret Boncukları. | |
dc.description.abstract | The main purpose of `African Glass Beads from Past to Present` research is; to study the production methods of glass beads, the tools and their equivalents in modern time that are used in production, and the countries in Africa that the production and the usage of glass beads is common. Moreover, it is aimed to enlighten the history of glass beads. Through the lack of knowledge of African glass beads in Turkey, the study also aims to build up a rich resource about this topic. The article is composed of five sections of theoretical explanations and personal applications. The methods and resources used in this article are internet, ast, articles and multifarious different resources. The information taken from the resources has been gathered and been made even richer with a variety of visuals. In the first section of the article; the definition and the first sight of glass beads, and secondly the historical progress of African glass beads is addressed. Various antique glass bead types and their formation has been studied and with the samples obtained a range of products introduced. In the second section of the article; the tools that has been used in the production of beads in Africa in asta reexamined and been explained under sub-sections with visuals included.In the third section, various production methods and their modern equivalents are examined. It is seen that there are five different methods and the first method ever also has a variety of different techniques in practice. African glass bead samples that has been made by using different methods are addressed in separate sub headings. Additionally, the African glass beads that are still actively produced are studied and details given about modern African glass bead industry.The fourth section of the article is devoted for personal applications. In this section, new glass beads are produced with the influence of African glass bead and these beads are reinterpreted with modern design.In the fifth and the conclusion section, comments and explications are made about the place of African glass beads in the past and the present cultures. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Geçmişten günümüze Afrika cam boncukları | |
dc.title.alternative | African glass beads from past to present | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Cam Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Glass art | |
dc.subject.ytm | Beads | |
dc.subject.ytm | Handicrafts | |
dc.subject.ytm | Africa | |
dc.identifier.yokid | 10137345 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 458632 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |