Bir grafik tasarım ögesi olarak boşluk
dc.contributor.advisor | Uçar, Tevfik Fikret | |
dc.contributor.author | Geçin, Nurgül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:38:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:38:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328140 | |
dc.description.abstract | Yaşamın var olabilmesi ve sürdürülebilmesi gece gündüz, soğuk sıcak, feminen maskülen gibi zıtlıkların birbirini tamamlayan dengesiyle mümkündür. Boşluk ve doluluk da bu kavramların başında gelir. Bu araştırmada negatif alan, beyaz alan gibi tanımlamalara karşılık gelen boşluk kavramının grafik tasarım alanındaki kullanım yöntemlerine ek olarak, diğer görsel sanat ve tasarım disiplinlerinde de nelere karşılık geldiği ele alınmıştır. Grafik bir ürünün tasarımında boşluğun gerekliliği üzerinde durulmuş ve aktif bir eleman olarak kullanıldığı örnekler incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı, boşluğun tasarım elemanları içerisinde anlam ve kavram üretimim bakımından önemini örnekler ve örnek uygulamalar üzerinden değerlendirmek ve bununla birlikte kullanımı için tasarımcılara, öğrencilere ve öğreticilere bir yol haritası oluşturmaktır.Birinci bölümde boşluk kavramının felsefe, plastik sanatlar, mimarlık, fotoğraf ve sinemadaki yeri ve önemine kısaca değinilmiştir. İkinci bölümde temel grafik tasarım ögelerinde boşluğun kullanımından ve nasıl aktif bir tasarım elemanına dönüşebileceğinden bahsedilirken, üçüncü bölümde ise araştırma sonrası elde edilen bilgiler doğrultusunda tasarlanan uygulama projesine yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | The existence and sustainability of life is possible by the balance of contrasts between day and night, cold and hot, feminine and masculine. One of these concepts is space and fullness. In this research, in addition to the use of space concept which corresponds to definitions such as negative space and white space, in addition to the usage methods in the field of graphic design, the other visual art and design disciplines are also discussed. Designing a graphic design product, the necessity of the white space is emphasized and the samples that are used as an active element are examined. The aim of this research is to evaluate the importance of space in terms of concept and meaning production in design elements and to create a road map for designers, students and instructors.In the first chapter the importance of the concept of space in philosophy, painting, sculpture, architecture, photography and cinema briefly mentioned. While the basic graphic design elements refer to the use of the space and how to turn into an active design element in second chapter, in the third part, the poster design project which is designed in accordance with the information obtained after the research is included. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bir grafik tasarım ögesi olarak boşluk | |
dc.title.alternative | Space as a graphic design element | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-03 | |
dc.contributor.department | Grafik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Void | |
dc.subject.ytm | Space | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.identifier.yokid | 10232905 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 538050 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |