Kısa metraj canlandırma sinemasında biçem: Uygulama filmi `The Last`
dc.contributor.advisor | Çalışkan, Sabahattin | |
dc.contributor.author | Gökçek, Orhan Umut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:38:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:38:10Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328137 | |
dc.description.abstract | Her sanat dalı gibi sinema sanatı da yeniliğe ve farklılığa ihtiyaç duyar. Sinemada yenilikçi yaklaşımın yolu biçem kavramının iyi anlaşılmasından geçmektedir. Bir sanatçının, tekniği kullanma biçimi olarak tanımlanabilecek biçem kavramı, yönetmenin, sinemayı oluşturan beş temel ögesi olan anlatı yapısı, mizansen, sinematgorafi, kurgu ve ses ögelerininin üzerindeki kontrolü anlamına gelmektedir. Bu teknik ögeler üzerinde yapılan bilinçli tercihler, yönetmenin kendine özgü biçemini oluşturur. Sinemanın özgün, yeni teknikler denemeye açık, farklı hikaye anlatma yolları barındıran, yaratıcı bir alanı olan kısa metraj sineması da yeni biçem çalışmaları için zengin bir alandır. Bu alanda bir biçem çalışması yapmak önemli bir ihtiyaçtır.Bu çalışmada, kısa metraj canlandırma sinemasında biçem ve teknik ilişkisi incelenmiştir. Canlandırma sinemasını, üretim yöntemlerinin sağladığı esneklik sebebiyle canlı sinemadan ayıran özellikleri, kısa metraj sinemasının uzun metraj sinemaya göre avantajları ve güçlü yönleri araştırılmıştır. Bu araştırmalardan yola çıkarak kısa metraj canlandırma sineması örnekleri incelenerek, teknik ve biçem arasındaki ilişki üzerinde durulmuştur. | |
dc.description.abstract | The art of cinema needs innovation and variation like all other forms of art. The way of innovative approach in cinema passes through a good understanding of the concept of style. Style, which can be defined as the artists way of using technique, means his/her control over the five basic element of a film, narrative form, mise en scene, cinematography, editing and sound. The concious choices made on these elements create director's unique style. As it is open for experimenting new techniques, original and creative form of cinema, short film is a rich area for new style studies. It is important to make style studies in this area. In this study, the relationship between style and technique in short animation is investigated. The characteristics of animation which distinguish it from live-action cinema due to the flexibility provided by the production method are searched. Also the advantages and strengths of short film compared to the feature film are examined. Based on these researches, short film animation cinema samples were examined and the relationship between technique and style was emphasized. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Kısa metraj canlandırma sinemasında biçem: Uygulama filmi `The Last` | |
dc.title.alternative | Style in short film: Application movie `The Last` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-20 | |
dc.contributor.department | Animasyon Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10254599 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 579618 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |