Show simple item record

dc.contributor.advisorVarlık Şentürk, Leyla
dc.contributor.authorBoyaci, Melis
dc.date.accessioned2020-12-28T13:38:04Z
dc.date.available2020-12-28T13:38:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328127
dc.description.abstract`Postmodern Toplumda Oyun ve İnteraktif Sanat İlişkisi` konulu tezde, postmodern toplumda gündelik yaşam ve sanat arasındaki sınırların kalkması ile oyuncul unsurların kullanıldığı interaktif sanat çalışmalarının artması olgusu, motivasyon- oyun ve arzu kavramları bağlamında ele alınmıştır. Küreselleşmenin doğurduğu postmodern kültür; cep telefonu, televizyon vb. araçların haberleşmeyi olanaklı kılması, internet sayesinde her türlü bilginin eş zamanlı olarak herkes tarafından ulaşılabilmesi ile yeni bir toplum yapısına evrilmeye neden olmuştur. Tüketim toplumu olarak adlandırılan bu dönemde bireyler sürekli bir imge bombardımanı altında yönlendirilmekte, kitle olarak sürekli tüketmeye teşvik edilmektedirler. İnternet bir yandan farklı kültürler ve coğrafyalar arasında bilgi akışı ile bireylerin yaşamında çok yönlülüğü artırırken, bir yandan da popüler kültür imgeleri ile tek tipleşmeye götürmektedir. Sürekli bir koşuşturma halinde ve kendilerine sunulan seçenekler arasında tüketim yarışı içinde olan kitlenin nefes alabileceği alanlar yaratmak zorunlu hale gelmiştir. Postmodern toplumda her şeyin kültürleşmesine koşut olarak şekillenen sanat; bu anlamda yaratıcı ve özgür yapısı itibariyle izleyiciye oyun oynama şansı tanırken aynı zamanda da sanata dahil olma şansı vererek etkileşim noktasında bir artışa olanak sağlamıştır.
dc.description.abstractIn this dissertation, whose subject is `Play and Interactive Art Relations in the Postmodern Society`, the phenomenon that the representation of interactive artworks that includes ludic elements increases according to the dissappearnace of frontiers between art and daily life has been studied within the context of play, motivation and desire concepts.The postmodern culture that originated from globalization enabled a communication via instruments like cell phones and television, and internet also made it possible for everyone to access information of any kind simultaneously, therefore, it leads to an evaluation towards a new social structure. In this era which is also called the consumption society, individuals are guided through an image bombardment and constantly pushed towards consumption as a mass. Internet, on the one hand, increases the variety in lives of individuals via information flow between different cultures and geographies, on the other hand, it leads to monotypes as an effect of popular imagery. It is a necessity to create spaces for the masses who are in a race between the options they are presented in the constant consumption madness. As a result of acculturation of everything in postmodern society, art while offering a space as it is creative and free in this context, it also provides an increase in oppurtunity of experiencing interactivity by giving a chance to be part of the artwork.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titlePost modern toplumda oyun ve interaktif sanat ilişkisi
dc.title.alternativePlay and interactive art relations in the post modern society
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-19
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10243682
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid578123
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess