Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğdu, Ümit
dc.contributor.authorKaraburun, Özgün Can
dc.date.accessioned2020-12-28T13:38:01Z
dc.date.available2020-12-28T13:38:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328121
dc.description.abstractStanislavski'nin en iyi öğrencisi olarak nitelediği Michael Chekhov, Moskova Sanat Tiyatrosu'nda deneklerinden olduğu Sistem'in ilk denemelerini reddetmiş; role yaklaşım noktasında psiko-fiziksel teknik adını verdiği bir teknik geliştirmiştir. Bu teknik, Sistem'de birbirinden bağımsız ele alınan oyuncunun bedeni ve psikolojisinin birlikteliği ve eş zamanlı çalışması düşüncesine dayanmaktadır. Chekhov'un geliştirdiği teknik bu çalışmada, Stanislavski'nin 'benim yöntemimin kölesi olmayın, kendi yönteminizi yaratın' arzusunun gerçekleşmiş bir örneği olarak kabul edilmiş ve Chekhov'un 'kendi oyunculuk çalışmasında kullandığı role yaklaşım şekli' anlamında bir yöntem olarak ele alınmıştır. Çalışmada Chekhov yönteminin düşünsel temelleri araştırılmış; yöntem üzerine çalışmak isteyen öğrencilere Chekhov'un tekniğin temeli olarak verdiği beş ilkesi incelenmiş; çalışmanın odağına alınan psikolojik jest ve hayali beden kavramlarının kuramsal tanımları yapıldıktan sonra bu kavramlar, Eskişehir Şehir Tiyatroları'nın Aslan Asker Şvayk yapımındaki Şvayk rolünün prova sürecinde elde edilen pratik sonuçlar ışığında değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractMichael Chekhov, whose fame stands out to be known as the best student of Stanislavsky, rejected the System's first attempts which he was one of the experimental subjects of, at the Moscow Art Theatre; and in regards of approaching to the role developed a new technique that he named psycho-physical technique. This technique is based on the idea of the wholeness and the simultaneous operation of actor's psychology and body which were taken independently in the System. The technique developed by Michael Chekhov, in this study, was acknowledged as a real example of Stanislavsky's 'do not be a slave of my method, create your own method' desire and considered as a method in the sense of Chekhov's 'the way that he used to approach to the role in his own acting study'. In this study, the intellectual foundations of the Chekhov method were investigated; for students who are eager to study on the method, the five principles that Chekhov gave as the foundation of the technique were examined; after the theoretical definitions of psychological gesture and imaginary body concepts were made, which were taken to the focus of this study, these concepts were evaluated in the light of the practical results of rehearsal process of Švejk role in Eskişehir Municipality Theatre's production of The Good Soldier Švejk.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleMichael Chekhov yönteminde hayali beden ve Aslan Asker Şvayk örneği
dc.title.alternativeImaginary body on Michael Chekhov technique and the Good Soldier Šveyk as a sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentSahne Sanatları Anasanat Dalı
dc.subject.ytmChekhov, Michael
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmActing
dc.identifier.yokid10259886
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580038
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess