Antonio Stradivari keman formlarının yapımcılık bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Aydın, Şenol | |
dc.contributor.author | Cerit, Gençer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:37:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:37:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/328078 | |
dc.description.abstract | Günümüze ulaşmış ilk keman 16 yy'ın ortalarına doğru İtalya'da ortaya çıkmış ve aynı dönemde müziğin ve sanatın da büyük gelişim gösterdiği ortamda hızla yayılarak en önemli çalgılardan biri konumuna gelmiştir. Orkestraların kurulması, solo müziğin yaygınlaşması ve keman için yazılan bestelerin artmasıyla keman çalan müzisyenlerin sayısı artmış bu da kemana olan ilgiyi artırmıştır.Rönesans'ın getirdiği anlayışla kemanlar birer sanat eseri, yapımcıları ise sanatkâr sınıfına dahil olmuş ve gelişen bu durum yapımcıları kendi karakteristik yapılarını yaptıkları çalgılara yansıtma isteğini doğurmuştur.Bu anlayışın etkili olduğu 16. ve 17 yy. İtalya'sında birçok önemli yapımcı yetişmiş ve o dönemde yetişen bu yapımcılar günümüz için en ideal örnekleri oluşturmuştur. Günümüzde hala birçok keman yapımcısı bu eski İtalyan ustaların çalgılarını inceleyip onları anlamaya ve kopyalamaya çalışmaktadır. Bu yapımcıların arasında bir isim diğerlerine kıyasla daha çok ön plana çıkmakta ve daha çok araştırılmaktadır; o da Antonio Stradivari'dir.Antonio Stradivari tarihin en önde gelen keman yapımcısı olarak anılmakta, dünyanın önde gelen müzisyenleri onun çalgılarını tercih etmektedir ve birçok yapımcı onun keman formlarını kullanarak onun işçilik ve estetikteki başarısına ulaşmaya çalışmaktadır.Bu çalışmanın amacı, yaklaşık seksen yıl çalışma dönemi geçiren Antonio Stradivari'nin hangi aşamalardan geçtiği, formlarını neye göre ve nelerden etkilenerek gerçekleştirdiği, zaman için de ne gibi denmeler yaparak üstün ses kalitesi ve estetik düzeyine ulaştığını anlatmayı amaçlamaktadır. Bunun için dört ana döneme ayrılan Stradivari'nin mesleki yaşamı, belirleyici özelliği olan sekiz kemanı değerlendirmeye alınarak Antonio Stradivari'nin keman formları anlatılmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The first violin that has survived to the present day appeared in Italy in the middle of the 16th century and became one of the most important instruments by spreading rapidly in the environment where music and art showed great development. With the establishment of orchestras, the proliferation of solo music and the composition of the violin, the number of musicians playing the violin increased and this increased the interest in the violin.With the understanding brought by the Renaissance, violins are a work of art and their producers are included in the class of artists, and this situation has led to the desire of the producers to reflect their characteristic structures to the instruments they make.This understanding was effective in the 16th and 17th centuries. Many important producers have grown in Italy and these producers have been the ideal examples for today. Today, many violin makers still study the instruments of these old Italian masters and try to understand and copy them. Among these producers, one name is more prominent and more researched than others; he is Antonio Stradivari.Antonio Stradivari is known as the foremost violin producer in history and the world's leading musicians prefer his instruments, and many producers use his violin forms to achieve his success in craftsmanship and aesthetics.The aim of this study is to explain the stages of Antonio Stradivari, who spent nearly eighty years working period, what forms he was effected according to what and how he realized, and what he called for time to reach superior sound and aesthetic level. For this purpose, Stradivari's professional life was divided into four main periods and eight violins, which are the defining characteristics, were evaluated and Antonio Stradivari's violin forms were tried to be explained. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ağaç İşleri | tr_TR |
dc.subject | Wood Products | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Antonio Stradivari keman formlarının yapımcılık bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of Antonio Stradivari violin forms in construction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | Çalgı Yapımı Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10267580 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581997 | |
dc.description.pages | 164 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |