The photocopied 1990s: Youth, culture and fanzines
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
This thesis strives to elucidate the cultural transformation of a period, the 1990s, consideringfanzines as products of youthful experiences. The 1990s are conceptualized throughout thethesis following the argument of ?Society of the Spectacle? which is very fruitful to grasp theevolution of youth from a social category to a symbolic capital full of exclusionary concepts.With a different perception of youth in a historically constructed perspective, thesis seeks tonegate a common public mood in the post-1980s years that claimed the apoliticalness and thesilence of the non-adult members of society. In that sense, despite their anti-social andpessimist satire, the thesis takes fanzines as ?social-texts? produced by youthful experiencesto survive in a climate of cultural transformation that displaced all recognized socialidentifications. Therefore, the thesis stands on three main bodies, namely youth, culture, andfanzines in order to demonstrate the reciprocal process of the determination of historicalcontext and the social text and its subject. On the other hand, although fanzines pinpoint avery small extent of youthful experiences, they may help to remember a history which is notmerely full of repression and fragmentation, but also of possibilities and refusals whichreckoned with their present, not a glorified past or promising future. As a consequence,fanzines as a spectacular response to the reign of spectacle, within a historicist framework,may present the clues to many in order to guide their struggle to survive in an everydaynessthat is collapsed and rebuilt by the new culturalist turn of global capitalism.1Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü'nde Yüksek Lisans derecesi için MuratAltun tarafından Ağustos 2005'te teslim edilen tezin kısa özetiBaşlık: Fotokopi 1990lar: Gençlik, Kültür ve FanzinlerBu tez, bir dönemin yani 1990lar'ın kültürel dönüşümünü gençlik tecrübelerinin ürettiğifanzinleri dikkate alarak aydınlatmaya çalışmaktadır. 1990lar tez boyunca, gençliğintoplumsal bir kategoriden giderek dışlayıcı kavramlar silsilesi olan bir sembolik sermayeyedönüşmesini kavramak için son derece verimli olan ?Gösteri Toplumu? savını izleyerekkavramsallaştırılmaktadır. Tarihsel olarak inşa edilmiş farklı bir gençlik algısıyla beraber, tez1980ler sonrası gençliğin apolitikliğine ve sessiz olduğuna dair yaygın kamusal inanışıbütünüyle olumsuzlamaya çalışmaktadır. Bu bağlamda anti-sosyal ve karamsar hicivlerinerağmen tez, fanzinleri bilinen toplumsal aidiyetleri yerlerinden eden kültürel dönüşümdeayakta kalmak için gençlik tecrübesi tarafından üretilen ?toplumsal metinler? olarak ele alır.Dolayısıyla bu tez, tarihsel bağlam ile toplumsal metin ve onun öznesi arasındaki karşılıklıbelirlenimi göstermek için 3 ayak üzerinde, yani gençlik, kültür ve fanzinler üzerindedurmaktadır. Diğer taraftan, fanzinler çok kısıtlı bir gençlik tecrübesini sabitlese bile sadecebaskı altında tutma ve parçalanmadan ibaret bir tarihi değil; aynı zamanda yüceltilmiş birgeçmiş ya da umut vaat eden geleceğin aksine kendi güncellikleriyle hesaplaşan imkanları vereddiyeleri de barındıran bir tarihi hatırlamada yardımcı olabilir. Sonuç olarak gösteritoplumuna yönelik görsel bir cevap olan fanzinler, historisist bir çerçevede küreselkapitalizmin yeni kültürcü sapağının yıkıp yeniden kurduğu gündeliklik içinde, birçoklarınaayakta kalmak için mücadelelerine yön verebilecek ipuçları sunabilir.2 This thesis strives to elucidate the cultural transformation of a period, the 1990s, consideringfanzines as products of youthful experiences. The 1990s are conceptualized throughout thethesis following the argument of ?Society of the Spectacle? which is very fruitful to grasp theevolution of youth from a social category to a symbolic capital full of exclusionary concepts.With a different perception of youth in a historically constructed perspective, thesis seeks tonegate a common public mood in the post-1980s years that claimed the apoliticalness and thesilence of the non-adult members of society. In that sense, despite their anti-social andpessimist satire, the thesis takes fanzines as ?social-texts? produced by youthful experiencesto survive in a climate of cultural transformation that displaced all recognized socialidentifications. Therefore, the thesis stands on three main bodies, namely youth, culture, andfanzines in order to demonstrate the reciprocal process of the determination of historicalcontext and the social text and its subject. On the other hand, although fanzines pinpoint avery small extent of youthful experiences, they may help to remember a history which is notmerely full of repression and fragmentation, but also of possibilities and refusals whichreckoned with their present, not a glorified past or promising future. As a consequence,fanzines as a spectacular response to the reign of spectacle, within a historicist framework,may present the clues to many in order to guide their struggle to survive in an everydaynessthat is collapsed and rebuilt by the new culturalist turn of global capitalism.1Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü?nde Yüksek Lisans derecesi için MuratAltun tarafından Ağustos 2005?te teslim edilen tezin kısa özetiBaşlık: Fotokopi 1990lar: Gençlik, Kültür ve FanzinlerBu tez, bir dönemin yani 1990lar?ın kültürel dönüşümünü gençlik tecrübelerinin ürettiğifanzinleri dikkate alarak aydınlatmaya çalışmaktadır. 1990lar tez boyunca, gençliğintoplumsal bir kategoriden giderek dışlayıcı kavramlar silsilesi olan bir sembolik sermayeyedönüşmesini kavramak için son derece verimli olan ?Gösteri Toplumu? savını izleyerekkavramsallaştırılmaktadır. Tarihsel olarak inşa edilmiş farklı bir gençlik algısıyla beraber, tez1980ler sonrası gençliğin apolitikliğine ve sessiz olduğuna dair yaygın kamusal inanışıbütünüyle olumsuzlamaya çalışmaktadır. Bu bağlamda anti-sosyal ve karamsar hicivlerinerağmen tez, fanzinleri bilinen toplumsal aidiyetleri yerlerinden eden kültürel dönüşümdeayakta kalmak için gençlik tecrübesi tarafından üretilen ?toplumsal metinler? olarak ele alır.Dolayısıyla bu tez, tarihsel bağlam ile toplumsal metin ve onun öznesi arasındaki karşılıklıbelirlenimi göstermek için 3 ayak üzerinde, yani gençlik, kültür ve fanzinler üzerindedurmaktadır. Diğer taraftan, fanzinler çok kısıtlı bir gençlik tecrübesini sabitlese bile sadecebaskı altında tutma ve parçalanmadan ibaret bir tarihi değil; aynı zamanda yüceltilmiş birgeçmiş ya da umut vaat eden geleceğin aksine kendi güncellikleriyle hesaplaşan imkanları vereddiyeleri de barındıran bir tarihi hatırlamada yardımcı olabilir. Sonuç olarak gösteritoplumuna yönelik görsel bir cevap olan fanzinler, historisist bir çerçevede küreselkapitalizmin yeni kültürcü sapağının yıkıp yeniden kurduğu gündeliklik içinde, birçoklarınaayakta kalmak için mücadelelerine yön verebilecek ipuçları sunabilir.2
Collections