Remzi Oğuz Arık and cultural nationalism in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETMilliyetçilik akımının Türkiye'deki tarihsel gelişimi söz konusu olduğundabunun tek bir yoldan ibaret olduğunu iddia etmek mümkün değildir. Aslındamilliyetçiliği Türkiye ekseninde düşünmek bir anlamda da bu farklı bakış açılarınınortaya koydukları entelektüel birikimi göz önüne almayı gerektirir. Kültürelmilliyetçilik tam da bu noktada yadsınamaz bir entelektüel duruşlar bütününü ifadeediyor. Milliyetçilik temelinde kültürel yoğunluklu bir bakışın egemen olduğukültürel milliyetçilik söylemi açısından Türkiye'nin tarihsel ajandası oldukçazengindir. Anadolu, Osmanlı İmparatorluğu'nun son zamanlarından günümüze değinideolojik platformda pek çok milliyetçilik söylemine ev sahipliği yapmıştır. Busöylemlerden biri olan kültürel milliyetçiliğin Türkiye'deki tarihsel gelişiminde,Anadoluculuk akımı pek çok açıdan önemli bir rol üstlenmiştir. Anadolumilliyetçiliği olarak da adlandırılan Anadoluculuk akımı çerçevesinde birbirini biranlamda takip eden üç entelektüel dalga olduğu söylenebilir. Bu çalışma,Türkiye'deki milliyetçilik akımlarının altın çağlarını yaşadıkları 1930'lu ve özelliklede 1940'lı yılların egemen Anadoluculuk söylemini simgeleyen ikinci dalgaAnadoluculuk ve bu entelektüel duruşun önemli bir temsilcisi durumundaki RemziOğuz Arık'un milliyetçilik anlayışı üzerine yoğunlaşmaktadır.ii ABSTRACTTaking into consideration the historical development of nationalism inTurkey, it is not possible to claim that it followed a unique path. In fact, consideringnationalism on the axis of Turkey needs in a way to take into account the intellectualaccumulation these different perspectives put forward. At this point, culturalnationalism indicates an entirety of intellectual standings which are undeniable. Thehistorical agenda of Turkey is rich with the cultural nationalist discourse thatsignified culturally extensive ideas on the basis of nationalism. Anatolia has beenhost to many nationalist discourses from the late era of the Ottoman Empire untiltoday. The Anadoluculuk Movement, or Anatolian Nationalism, played a significantrole in the historical development of one of the nationalist discourses, culturalnationalism. Within the Anadoluculuk Movement were three succeeding intellectualwaves. This thesis concentrates on the second wave of the Anadoluculuk Movementthroughout the 1930s and especially 1940s, the years that symbolized the golden ageof nationalist currents in Turkey, and nationalist understanding of Remzi Oğuz Arık,who became a significant representative of this school of thought.ii
Collections