Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksal, Duygu
dc.contributor.authorDilber, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-22T10:32:50Z
dc.date.available2020-12-22T10:32:50Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/326858
dc.description.abstractBu tezin amacı, İkinci Dünya Savaşı sırasında Türkiye'deki alt sınıf çocukluğun üç alanını, sokaklar, işyerleri ve okullar, inceleyerek çocukluk tarihini ve devletin çocukların beden ve zihinleri üzerindeki kontrolünü tartışmaktır. Bu amaçla, savaş ortamındaki eğitim politikaları ve çocuklara yönelik sosyal politika uygulamalarının yapısı açıklandı. Tezin ana odağı, bahsedilen üç alan içerisinde çocukların üzerindeki kontrolün sınırlarını ve yollarını göstermeye çalışmaktır. Araştırma, Resmi Gazete, o dönemde basılan çeşitli gazete ve dergiler gibi arşiv malzemelerine, savaş dönemini yaşayan insanların biografilerine ve savaş dönemi yazılan hikayelere dayanmaktadır. Bu çalışma, savaş dönemi Türkiyesi'nde savaşa hazır olma durumu temelinde hükümetin önceliklerinin yeniden tanımlanmasının, devletin çocukluk alanlarına müdahelesinin çerçevesini belirlediğini göstermektedir. Devletin müdahil olduğu diğer alanlar ve eğitim arasında bir karşılaştırma yapmak gerekirse, okullar devletin etkisinin ve ideolojisinin görüldüğü, çocukların beden ve zihinleri üzerindeki kontrol ve disiplinin gerçekleştiği alanlar olmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to discuss the history of childhood and the state involvement of control on the bodies and minds of children during the Second World War in Turkey by scrutinizing three spaces of children of lower orders; streets, work sites and schools. For that purpose, the nature of social policy applications towards children and the educational policies are elucidated in the war context. The main focus of the thesis is to depict the scopes and ways of control over children in each mentioned space. The research is based on the archival documents of Official gazette, various newspapers and journals published in that era, biographies of people who experienced the war and stories written during the war. This study depicts that during the war years in Turkey, the priorities of the government were redefined on the basis of war preparedness which determined the state?s involvement in the childhood space. To make comparison with the other realms of state involvement and the education, noticeably schools became spaces where state?s influence and ideology was depicted mostly and control and discipline over the bodies and minds of the children was actualized.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleLower class children and the state during World War Two in urban Turkey: Streets, schools and worksites
dc.title.alternativeİkinci Dünya Savaşı kent Türkiye'sinde alt sınıf çocuklar ve devlet: Sokaklar, okullar ve işyerleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmState
dc.subject.ytmState policies
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStreets
dc.subject.ytmStreet children
dc.subject.ytmWork place
dc.subject.ytmWorld War II
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid349957
dc.publisher.instituteAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240662
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess