Seismic performance assessment of Ortaköy V409 viaduct
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birinci Çevre yolunu Boğaziçi Köprüsüne bağlayan Ortaköy V409 viyadüğü1973 yılında inşaa edilmiştir. Boğaziçi Köprüsüne son bağlantı noktası olan OrtaköyV409 viyadüğü stanbul için oldukça önemli bir role sahiptir. Sahada yapılanincelemelere göre mevcut durumda yapının tümünde bakımsızlık ve diğer etkilernedeniyle oluşan korozyon gibi ciddi hasarlar açıkça görülmektedir. Viyadüğünmevcut durumu elastik olmayan çözüm yöntemleri tarafından belirlenmiştir. Bu tezde,Bölüm 1'de viyadükle ilgili genel açıklamalar yapılmaya çalışılmıştır. Bölüm 2'de,mevcut durumda boyut ve benzeri ölçülerin belirlenmesi için saha muayeneleri vekullanılan çizimler dikkate alınmıştır. Bir sonraki bölümde, hesaplamada uygulananyöntemler, 4. bölümde ise modelin oluşturulması aşamasında kullanılan uygunbilgisayar programları ile analiz aşamasında etkiyen yükler kısaca açıklanmıştır. Sonbölümde ise sonuçlar yer almaktadır. Zaman tanım alanında yapılan doğrusal olmayançözümleme aşamasında daha öncede belirtildiği gibi V409 viyadüğü zayıftır. Mevcutkesitler, deprem sırasında olusacak olan kesme kuvveti ve momentlerikarşılayamamaktadır. The Ortakoy V409 carries 1st Peripheral Highway and has constructed in 1973.The V409 is the last approach viaduct of First Bosphorous Bridge and has a specificrole on transportation of stanbul. The existing condition, which is investigated on site,clearly shows that there are significiant damages like corrosions and etc. at wholestructure due to lack of maintenance. The existing condition of structure has beenevaluated by inelastic analysis method. In this dissertation, in part 1 the generaldescriptions have tried to be explained. In part 2; The existing conditions likedimensions and etc. have stated according to the site investigations and existingdrawings. In the following part; the methods that were used in calculations explained.In part 4 the modelling procedure with the appropriate softwares and the loads thatwere applied in analyses have exhibited. In the final part the conclusions have stated.As a result of the time history analyses, like mentioned above, the viaduct isvulnearable due to deficiencies of ductility and detailing concepts. Existing sectionscan not resist the shear forces and moments occured during the earthquakes.
Collections