A Longitudinal and comparative study regarding brand switching patterns of individuals for fast moving consumer goods
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V - ÖZET Bu tez çerçevesinde. bireylerin dayanıksız tüketin malları için marka değiştirme yapıları incelenmiş: bu amaç la sürekli ve karşılaştırmalı bir çalışma planlanmıştır- Örnek grubu oluşturan bireyler (99 kadın denek) iki hafta ara ile beş kez ziyaret edilmiş ve ziyaretlerde margarin, sabun,, makarna olmak üzere üç ürün grubu için en son satın aldıkları markalar ve deneyin kümelerindeki markalara karşı olan tutumlarına ilişkin sorular yöneltilmiştir. Çalışsa kapsamına alınan ürün grupları bir ön araştırma sonu cunda belirlenmiştir. Araştırma bulguları, incelenen üç ürün grubu için marka değiştirme yapı dağılımlarının anlamlı olarak birbirinden farklı olduğunu göstermektedir. En yüksek marka değiştirme eğilimi `sabun` için bulunurken,» bu ürün grubunu `margarin` ve `makarna` izlemiştir. Çalışmanın diğer önemli bir sonucu ise bireylerin yaşları ile marka değiştirme yapıları arasın da bir ilişki olmamasıdır. Bunun yaraşıra bireylerin eğitim durumları ile marka değiştirme yapılarının bağımsız iki değişken olduğu bulunmuştur. Araştırmanın diğer bir sonucu ise bireysel ve bireyler arası tutum değişkenleri ile `margarin` ve `s sabun` marka değiştirme yapıları arasında bir ilişki ol mamasıdır. `Makarna` marka değiştirme yapısının ise çalışma kapsamındaki tutum değişkenlerinin üçüne bağımlı olduğu görülmüştür, - IV - ABSTRACT In the research reported here, brand switching patterns of individuals for f ast-moving consumer goods are investigated ina longitudinal and comparative study design. The individuals in the sample (99 women) were visited five times with intervals of two weeks and were asked questions about their lastpurchases and their attitudes to wards the brands in their relevant sets for three product classes, namely margarine, soap and macaroni all of which were determined as a result of a preliminary research. Findings of the research show that the distributions of brand switching patterns for the three roduct classes are significantly different froa each other. The highest brand switching tendency is found to be for `soap'` which is followed by `margarine` and finally by `ascarosi`. Another important implication of the study is that there is no relationship between brand switching pattern and age of individuals. It is also found that brand switching pattern and educational level are independent variables. It is also found that there is no relationship between intrapersonal and interpersonal variables and brand switching patterns of `margarine` and `soap`. The pattern of `macaroni` is observed to be dependent on the three of the attitudinal variables taken into the context of this studv.
Collections