The Effects of sex and social class on childrens play in different activity areas
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada cinsiyetinin ve sosyo ekonomik düzeyinin oyununa etkisi gözlenmiştir. Bu çalışma orta sosyo ekonomik düzey çocukları ile düşük sosyo ekonomik düzey çocuklarının oyunlarının ve erkek ile kız çocuklarının değişik ilgi köşelerindeki oyunlarının farklı olacağı hipotezini sınamak için hazırlanmıştır. Orta sosyo ekonomik düzey çocuklarının oyunlarının düşük sosyo ekonomik düzey çocuklarınınkinden daha yüksek nitelikte olacağı düşünülmüştür. Ayrıca, erkek ve kız çocuklarının oyunlarının bazı ilgi köselerinde değişmez iken diğerlerinde farklılık göstereceği (blok kösesinde erkeklerin, evcilik kösesinde kızların üstün olacağı) beklenmiştir. Çocukların oyunundaki cinsiyet farklılığı dört değişik ilgi kösesinde; blok, evcilik, sanat ve sessiz köselerde araştırılmıştır. Sosyo ekonomik farklılıklar ise ilgi köselerinde ayrı ayrı değil, bunların toplamından elde edilen verilerde araştırılmıştır. Çocukların oyun davranışlarını karşılaştırmak için üç ölçüm aracı kullanılmıştır. Bunlar materyal kullanımı, oyun karmaşıklığı ve sosyal katılım düzeyidir. Bu çalışmada iki okul öncesi kurumu kullanılmıştır. Bunlardan biri orta sosyo ekonomik düzey diğeri isş düşük sosyo ekonomik düzey çocuklarına hizmet vermektedir. Çocukların oyun davranışları bu yuvalarda gözlem yöntemi ilesaptanmıştır. Denek grubu beş yaşındaki seksen çocuktan oluşmuştur. Her yuvadan yirmi çocuk seçilmiştir. Yuvalardan seçilen gruplarda kız ve erkek sayısı eşittir. Her çocuğun davranışı, her ilgi kösesinde on dakikalık zaman örneklemiyle toplam dört kez gözlenmiştir. Toplam olarak her çocuk 40 dakika gözleme tabi tutulmuştur. Çocukların sosyo ekonomik düzeylerinin oyunlarına beklenmedik etkileri olduğu bulunmuştur. Orta sosyo ekonomik düzey çocuklarının oyunlarının niteliğinin daha yüksek olacağı beklenirken ya farklılık bulunamamış ya da bulunan farkın beklenilenin tersi doğrultuda olduğu saptanmıştır. Cinsiyet farklılığı ile ilgili sonuçlar beklendiği gibidir. Erkeklerin oyunu blok kösesinde kızlarınkinden daha niteliklidir. Kızların oyunu ise evcilik kösesinde erkek ler ink inden daha yüksek düzeydedir. Sanat kösesinde sosyal katılım düzeyi dışında başka bir cinsiyet farklılığı gözlenmenmiştir. Sessiz kösede ise hiç bir fark bulunamamıştır. Genelde cinsiyetin çocuğun değişik köşelerdeki oyununu etkileyen önemli bir faktör olduğu belirlenmiştir. Sosyo ekonomik düzeyin ise çocuğun oyununa etkisi olmadığı veya beklenmedik etkilerde bulunduğu saptanmıştır. ABSTRACT The effects of sex and social class on the play behaviors of the child were investigated. The study was planned to test the hypotheses that play behavior would differ between middle class and working class children, and that boys' and girls' play behaviors would differ in certain activity areas. It was expected that middle class children's play behavior would be of higher quality than that of working class children. It was also expected that in some play areas no sex differences would be present, while in some areas there would be sex differences; specifically, in the house area, girls' play behavior would show greater complexity, while in the block area boys would show greater complexity in play behavior. The sex differences in the play behavior of the child was investigated in four different activity areas; block, house, art and quiet. Social class differences, on the other hand, were not studied area by area but instead by the combined data obtained from all four activity areas. To compare the play behavior three measures were used; use of material play complexity and social participation level. Two preschool centers that were the only available ones in terms of their physical arrangement were used in the study. One of them was serving middle class and the other one was serving working class children. An observation study of child behavior was Carried out in these centers. Thechild sample consisted of 40 five year olds. From each center 20 children were chosen. In each center they were balanced for sex. Each child's behavior was observed for ten minute time samples in each of the four activity areas on four occasions. All together children were observed for a total of 40 minutes. The social class of the child was found to create unexpected results. Although it was expected that middle class children's level of play would be of higher quality, in some aspects no difference was found and in some the difference was in the opposite direction. The results of sex differences were as expected. Boys' play was of higher quality than girls' in the block area. The opposite was the case in the house area. In the art area there was no significant difference except in social participation dimension. In the quiet area there was no significant sex difference at all. In general, the sex of the child is found to be an important variable determining the play behavior in different activity areas. Social class of the child however, was found to have either no effect or unexpected effects on the child's play behavior.
Collections