A Study on consumer credits and automobile credits
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yıllarda bankacılık sektörü tüketici kredileri ve kredi kartlarının kullandırılmasında büyük ataklar yaparak fınans sektörü içerisinde aktif bir rol almıştır. Tüketici kredileri için bir pazar oluştuktan sonra bankalar artan rekabetle verdikleri hizmet ve kredileri çeşitlendirmişlerdir. Bu çalışmada tüketici kredilerinin günümüzdeki durumu ete alınmış ve özellikle tüketim amaçlı otomobil finansmanı üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde.tüketici kredilerinin tanımı ve gelişmesi ile türleri ele alınmıştır. Ayrıca ABD de tüketici kredisi veren kuruluşlar açıklanmıştır. İkinci bölümde tüketici kredilerinin Türkiye 'deki mevcut durumuna ve uygulamalarına yer verilmiştir. Tüketti kredilerinin tüketicilere, üreticilere, bankalara ve ülke ekonomisine fayda ve zararlarına yine aynı bölümde değinilmiştir. Üçüncü bölüm otomobil kredisi uygulamalarına aittir. Finansal açıdan otomobil almanın alternatif yolları tartışılmış ve özellikle tüketiciler için leasing yoluyla otomobil alımının tüketici kredileri yoluyla otomobil alımına altrenatif olup olamayacağı araştırılmıştır.Sonuçlar göstermektedir ki leasing yoluyla otomobil alımı tüketciier için avantajlı değildir. Dördüncü bölümde tüketici kredisiyle otomobil alımına ait anket sonuçlarına yer verilmiştir.Anketlerin anazilizinde SPSS-X programı kullanılmıştır. Bu ankette tüketici kredisiyle otomobil almanın sebepleri, tüketcilere avantaj ve dezavantajları ile tüketicilerin demografik özellikleri ortaya çıkarılmak istenmiştir. Son bölümde sonuçlar ve öneriler yer almaktadır. iv ABSTRACT The banking sector is more active in the financing sector with the common use of consumer credits and credit cards in the recent years. After the bank creating a consumer credit market, they diversified their services and credits with the increased competiton. In this study the present situation of consumer credits. especially automobile financinf types for consumption purposes are investigated.In the first chapter, the nature, types and institutions granting consumer credits in USA are presented. Chapter two includes the present situation and applications of consumer credits in Turkey. The advantages and disadvantages of consumer credits to consumers, producers, banks and to the economy are discussed in the same chapter. Chapter three is related to automobile credit applications. Alternative ways to buy acar by credit are discussed from a financial point of view. And a special attention was paid to the question `Can leasing be an alternative to consumer credits?'. Results show that financing an automobile by leasing is not advantegous to consumer. Chapter four includes a fiel study conducted through a qestionnaire, The data was analyzed using SPSS-X and findings were presented together with the conclusions of the study. In this study, the reasons for buying a car with consumer credit.its advantages and disadvantages to consumers, and consumers' demographic variables are wanted to find out. In the last chapter, the conclusions and implications are reported.
Collections