The Problem of the other in continental phenomenology
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmanın amacı Kıta Felsefesi içinde yer alan Fenomenoloji geleneği çerçevesinde 'başkası' problemini incelemek ve fenomenolojik geleneğin Husserl Heidegger ve Levinas'ın felsefelerindeki devamlılığı boyunca tartışılmış olan bu problemin metafiziğin yeniden tanımlanmasını gündeme getiren konulardan biri haline gelmiş olduğunu göstermektir. Çalışmanın stratejisi Husserl'in ve Heidegger'in birbirinden ayrılan fenomenoloji anlayışlarını tartışmak ve ardından Levinas'm her iki yaklaşımı da eleştiren bakış açısını ele almaktır. Çalışmamızın sonuçları Husser'in fenomenolopsinde başkasının 'bana' (Aynı olana) indirgendiğine; Heidegger'de ise hem başkasının hem de ben'in kişisel olmayan bir ilişki içinde eritildiğine ( yani bir başka anlamda aynı olana indirgemenin söz konusu olduğuna) işaret etmektedir. Bu sonuçlar ancak fenomenolojik bakış açısının, Husserl ve Heidegger'in felsefelerindeki haliyle, başkasıyla ilişkili bir 'başkasını anlama' problemi olarak ele alması koşuluyla ortaya çıkmaktadır. Bu anlayışın tersine, Levinas başkasıyla ilişkiyi nihai anlamı sorumluluk olan yüz-yüze bir ilişki olarak tasvir etmeyi uygun bulmuştur. ABSTRACT The purpose of this study is to investigate intothe problem of other in continental phenomenology and to show that the phenomenological question of other which has been discussed in Husserl's, Heidegger's and Levinas' philosophies has been one of the sources which necessitated a redefinition of the notion of 'metaphysics'. This work attempts to explore particularly, Husserl's and Heidegger's approaches to phenomenology, which differ from each other with respect to their understanding of the phenomenological methodology and Levinas' criticisms of the nature of this understanding. The conclusions of this study indicate that in Husserl's understanding of phenomenology, the Other is reduced into the Same; and in Heidegger's p'henomenologico-hermerıeutics, both the Other and the Same are reduced to a relation of an impersonal order. These conclusions follow, if only the relation to the other is presented, as phenomenological tradition jdid in As beginning, as a problem of 'understanding' the others. Levinas has shown that the relation to the other is a 'face to face relation' which has the ultimate signification as 'responsibility'.
Collections