A Cross-cultural study of environmental concern and attitudes among German, dutch and Turkish publics
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türk, Hollandalı ve Alman tüketicilerin çevreyle ilgilenme düzeylerini, bu konudaki davranış ve tutumlarını belirlemektir. İncelenen konular, halkın dünyada ve ülkelerindeki çevre sorunları konusundaki bilgi düzeyi; çevre dostluğu, ve çevre dostu ürünler ve firmalar hakkındaki düşünceleri ile bu konu ile ilgili organizasyonlara düşen görevlere ilişkin fikirleri; çevre sorunlarının çözümüne katılma istekleri ve daha önce katılmış oldukları çevre etkinliklerinin türleri, halkın gözünde çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm önerileri, çevre konusunda bilgi edindikleri kaynaklar; çevre dostu bir ürün için vergi veya fazladan ödeme yapmayı kabul edip etmeyecekleri; ve çevre dostu ürünleri satın alma eğilimleri olarak sıralanabilir. Konuyla ilgili yurt içinde ve dışında önceden yapılmış olan çalışmalar tarandıktan sonra, özel bir Türk charter havayolları şirketinin Türkiye ile Almanya ve Hollanda uçuşlarındaki yolcularla bir saha çalışması yapılmıştır. Tesadüfi olmayan kolayda örnekleme metodu ile belirlenen 294 deneğe verilen önceden hazırlanmış anketleri deneklerin kendilerinin yanıtlamalarıyla, çalışma için gerekli veriler elde edilmiştir.. vıBu veriler, Excel 4.0 programına kaydedildikten sonra frekans analizi testleri bu programda, ki-kare testleri ise SPSS-PC programında yapılmıştır. Çalışmanın en önemli sonucu Türk, Hollandalı ve Alman tüketicilerin büyük kısmının özellikle dünyadaki çevre sorunları ile oldukça ilgili olmaları olarak belirlenmiştir. Oysa, özellikle Türk tüketiciler için ülkeleri söz konusu olduğunda ekonomik ve sosyal sorunlar çevre sorunlarından önde gelmektedir. Alman ve Hollandalılar genellikle geri kazanma ve çöplerin dikkatli atılması gibi faaliyetlere ağırlık verirken, Türkler enerji ve kaynak tasarrufuna yönelik etkinlikleri tercih etmektedir. Üreticiler çevre kirliliğinin en büyük sorumluları olarak görülmekte; hükümet ile beraber çevre kalitesini artırıcı faaliyetlere girişmeleri beklenmektedir. Elde edilen sonuçlar üreticilere, hükümete, tüketicilere ve araçtırmacılara birçok görev düştüğünü ortaya çıkarmaktadır. Yapılan çalışmanın en önemli katkıları, literatüre hazır kaynak sunması ve konuyla ilgili taraflardan beklenen görevlerileri belirlemesidir. vıı ÖZET Bu çalışmanın amacı Türk, Hollandalı ve Alman tüketicilerin çevreyle ilgilenme düzeylerini, bu konudaki davranış ve tutumlarını belirlemektir. İncelenen konular, halkın dünyada ve ülkelerindeki çevre sorunları konusundaki bilgi düzeyi; çevre dostluğu, ve çevre dostu ürünler ve firmalar hakkındaki düşünceleri ile bu konu ile ilgili organizasyonlara düşen görevlere ilişkin fikirleri; çevre sorunlarının çözümüne katılma istekleri ve daha önce katılmış oldukları çevre etkinliklerinin türleri, halkın gözünde çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm önerileri, çevre konusunda bilgi edindikleri kaynaklar; çevre dostu bir ürün için vergi veya fazladan ödeme yapmayı kabul edip etmeyecekleri; ve çevre dostu ürünleri satın alma eğilimleri olarak sıralanabilir. Konuyla ilgili yurt içinde ve dışında önceden yapılmış olan çalışmalar tarandıktan sonra, özel bir Türk charter havayolları şirketinin Türkiye ile Almanya ve Hollanda uçuşlarındaki yolcularla bir saha çalışması yapılmıştır. Tesadüfi olmayan kolayda örnekleme metodu ile belirlenen 294 deneğe verilen önceden hazırlanmış anketleri deneklerin kendilerinin yanıtlamalarıyla, çalışma için gerekli veriler elde edilmiştir.. vıÖZET Bu çalışmanın amacı Türk, Hollandalı ve Alman tüketicilerin çevreyle ilgilenme düzeylerini, bu konudaki davranış ve tutumlarını belirlemektir. İncelenen konular, halkın dünyada ve ülkelerindeki çevre sorunları konusundaki bilgi düzeyi; çevre dostluğu, ve çevre dostu ürünler ve firmalar hakkındaki düşünceleri ile bu konu ile ilgili organizasyonlara düşen görevlere ilişkin fikirleri; çevre sorunlarının çözümüne katılma istekleri ve daha önce katılmış oldukları çevre etkinliklerinin türleri, halkın gözünde çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm önerileri, çevre konusunda bilgi edindikleri kaynaklar; çevre dostu bir ürün için vergi veya fazladan ödeme yapmayı kabul edip etmeyecekleri; ve çevre dostu ürünleri satın alma eğilimleri olarak sıralanabilir. Konuyla ilgili yurt içinde ve dışında önceden yapılmış olan çalışmalar tarandıktan sonra, özel bir Türk charter havayolları şirketinin Türkiye ile Almanya ve Hollanda uçuşlarındaki yolcularla bir saha çalışması yapılmıştır. Tesadüfi olmayan kolayda örnekleme metodu ile belirlenen 294 deneğe verilen önceden hazırlanmış anketleri deneklerin kendilerinin yanıtlamalarıyla, çalışma için gerekli veriler elde edilmiştir.. vı
Collections